torsdag 8 maj 2014

Ny gratisnovell från S J Bolton

Just nu väntar jag med spänning på att S J Boltons nya Lacey Flint-deckare ska dimpa ner i min brevlåda och jag är säkert inte ensam. För att göra reklam för sin nya bok så har hon dock bestämt sig för att göra en bloggturné och skriva lite olika saker på olika bloggar runt om i England och idag är det Deadgoodbooks tur. Gissa vad? HON SLÄPPER EN HELT NY SHORT STORY! 

Så här skriver hon själv på bloggen om novellen:

“In the winter of 2012, I flew to Amsterdam to promote my new book in The Netherlands and, whilst waiting for the car to take me back to airport, I began thinking about a tiny, colourful, old lady who walks the canal banks of the old city, scratching out a living and dreaming of the days when she was young and strong. Over the next few hours I wrote the story of Mr and Mrs Jansen and the Mermaid."

Det är en väldigt kort novell som jag tyvärr inte hunnit läsa än så jag kan inte säga så mycket om den, men hoppas hinna läsa den ikväll. Surfa in på länken för att läsa!

Inga kommentarer: