fredag 23 maj 2014

Funky Friday!
















Jag, här är det huvudet upp och fötterna ner. Trots att jag hostar som ett 100 år gammalt ånglok så är jag på plats och klämmer in bokprat och skolval och en massa annat trevligt på jobbet.  Nu börjar alla sommarlån drösa in också. Det är så hunderbart att se vissa elever komma med 10 böcker i hög och be om mera tips. Eller de som skiner upp när man säger att de får ha boken hela sommaren om de vill. ”-Menar du under sommarlovet? Till i höst? Åh, WOW!”

Ovanpå det så ska det även klämmas in bröllop i helgen, mors dag, loppis och långväga gäster och naturligtvis det viktigaste av allt RÖSTNING! Snacka om ytterligheternas helg! Fest och allvar men också första gången som vi ska lämna pocketen till barnvakt så länge som en hel dag. Nervöst! Mycket tid till läsning lär det inte bli men lite ska man väl förhoppningsvis kunna klämma in. Jag planerar att läsa ut Kiki Strike –The Darkness Dwellers, tredje delen om Kiki Strike som kom ut förra året, flera ÅR efter de två förra. Dessutom ligger Lacey Flint äntligen i väskan och väntar på sin tur. SÅ MYCKET BRA ATT LÄSA!

Vad hittar ni på och vad läser ni?

Bilden hämtad här.

8 kommentarer:

Jenny B sa...

Jag blir glad med dig över skolbarnen som vill låna en massa böcker över sommaren! Tack för den härliga bilden. :)

Ikväll sitter jag förhoppningsvis på en solig uteservering, och imorgon går jag på opera - bådadera tack vare pojkvännens idéer. Bra karl! Jag har just läst ut en bra bok, håller på med en annan och hinner nog börja på en tredje.

Ha en fin helg!

Mrs E sa...

Ikväll ska jag på bokmöte, imorgon ska det shoppas och ätas med vänner, söndag ska det firas mammor och röstas. Någon gång ska jag också rätta lite uppsatser, klippa gräs, plantera kryddor och läsas i Otsukas nya.

Erika sa...

Sommarlån är bästa grejen! Minns också hur glada eleverna brukade bli (men nu jobbar jag inte längre på gymnasiebibliotek).

Har förresten startat en ny bokblogg, då jag varit sugen ett tag och helt enkelt inte kunde låta bli. Välkommen dit!

Ylva sa...

Sen igen, har liksom tappat vanan att kolla in fredagens inlägg. I lördags var jag på kulturfestivalen Vårstad i Växjö. Jag läser Vid fyrtio börjar livet av Stefan Åberg, recensionsexemplar som tyvärr är urdåligt korrekturläst...

Bokomaten sa...

Men gud, vad trist Ylva! Det är så himla tråkigt när man sitter med en bok och känner att man borde läsa ut den och att den kanske till och med HADE kunnat vara bra men att korret är i vägen..:(

Bokomaten sa...

Erika: Vad spännande! Jag surfar in och kollar direkt! Din gamla blogg var ju en av de första jag började läsa!
Mrs E: Ingen renovering? Jag har annars Otsukas första på sommarläsningslistan och hoppas på att få läsa även den andra så småningom.
Jenny B: Var det Dido & Aeneas? Det verkar ha varit en fantastiskt väl genomarbetat föreställning!

Lena sa...

Hej!
Jag tyckte Kiki Strike lät väldigt spännande. Funkar det att läsa även för oss vuxna eller är det en ung YA-bok? De var ganska dyra på Bokus så jag vill gärna veta lite mer.
Tack!

Bokomaten sa...

Det är YA men jag läser dem för mitt eget höga nöjes skull så jag skulle definitivt säga att de funkar även för vuxna. För vuxna som gillar Veronica Mars och Buffy, typ.:) Kolla om de inte finns på närmaste bibla!