fredag 30 maj 2014

Friday, friday!


Hur många är ni som liksom jag sitter på jobb och kontor idag? Förmodligen inte jättemånga, men ni som gör det, visst är klämdagar suveräna dagar att jobba på? Det är nästan ingen annan här, jag kan ha Spotify på, dricka kaffe vid datorn och få en massa gjort som jag inte annars kan göra. Alla påminnelser till exempel. Det är dock ett mastodontjobb som vi får se om det hinns med idag ändå..

Gårdagen ägnades åt att sova, på riktigt. Tre timmar låg jag i soffan på eftermiddagen och slumrade. Inte en boksida läst där inte. Men gud så skönt. Och helgen i övrigt ska förhoppningsvis gå i samma tecken. Kanske lite konst och kanske lite musik också i och för sig. Jag tänker franska impressionister och kammarmusik.

Lästiden lär bli minimal men det må vara hänt. Jag har rätt mycket att förbereda inför alla bokprat nästa vecka på jobbet ändå. Det kan räcka. Plus att jag bara har några få sidor kvar i Meg Rosoffs Så har jag det nu så en lär jag läsa ut på lunchen. Det börjar kännas i kroppen nu att det snart är sommar. Många är vi som spurtar. Kan inte förstå att jag bara jobbat fyra månader efter min föräldraledighet. Tänk hur trött jag hade varit om jag hade jobbat hela läsåret!

Vad hittar ni på? Är ni lediga? Är ni på medeltidsmarknad? Konsert? Resande fot? Har ni likt han den där som vi firar, stigit till väders för att lämna landet i några dagar? 

3 kommentarer:

Mrs E sa...

Jag är ledig (som tur är) och passar på att ligga sjuk. Tyvärr orkar jag inte läsa utan gör som du och sover så mycket jag kan.

Ylva sa...

Haha, jag jobbar också idag, lyssnar på Spotify och äter banan vid datorn. Har legat i soffan, där eleverna får skäll när de drar upp fötterna, och läst "Man får aldrig veta allt" av Peter Pohl. Imorgon blir det nog vernissage, loppis och fika.

Emma sa...

Japp, det är preciiis så att jobba klämdagar! :-) /En av de få på kontoret