onsdag 23 april 2014

Världsboktårta!



Så här på Världsbokdagen måste man ju fira med något gott att mumsa på till sin läsning! Jag kör en favorit i repris och visar bild på en tårta jag gjorde för ett par år sedan. Det är bara att hugga in! Häll upp lite kaffe och skär upp en bit! Vad läser ni till? Hur firar ni? Fikar ni på annat mumsigt månne? Jag har annars firat med möten halva dagen och med att lära några elever hur man lyssnar på talböcker. Så kan man också spendera sin Världsbokdag. 

2 kommentarer:

Lena sa...

Fin tårta!!

Jenny B sa...

Vilken underbar tårta! Bra gjort och tack för inspirationen!

Jag firade världsbokdagen med att lyssna på Jhumpa Lahiri på Kulturhuset med en vän. På kvällen hann jag läsa litet; en novell av Carol Emshwiller och några sidor till i The Goldfinch.

Varje dag är en bokdag. ;)