onsdag 30 april 2014

The Librarians -TV-serien!!


OM någon skulle ha missat de tre bibliotekarie-filmernasom gjorts i värsta Indiana Jones-stil, så kommer här en påminnelse. För några år sedan gjorde man alltså tre stycken filmer som heter The Librarian –med efterföljande undertitel, som handlar om en man som utnämns till bibliotekarie i något som mest påminner om Fantomens skattkammare. Han uppdrag blir att skaffa nya värdefulla historiska eller övernaturliga föremål och samtidigt skydda de som finns bevarade i arkiven. Nu tar man avstamp i filmerna för att göra en hel TV-serie, titulerad ”The Librarians” och som ska handlar om ett helt gäng som blir anställda som bibliotekarier med samma uppdrag. Lite Marvel Comics på biblioteket, helt enkelt. Tror ni att det skulle kunna bli nördigare? Nej, förmodligen inte.

När jag gjooglade den här TV-serien så upptäckte jag dessutom att det redan finns en ANNAN TV-serie som heter The Librarians, lo and behold! Denna är inspelad i Australien, gick i tre (!) säsonger och handlar om hur den nördiga huvudbibliotekarien tvingas anställa sin nyktra narkoman-kompis som barnbibliotekarie…. Ja, det är då alltså då en komedi-serie och inte skräck, som man kanske lätt skulle kunna luras att tro. Jag har inte sett denna TV-serie heller och är inte säker på om jag blev särskilt sugen efter att ha sett en affisch för den på imdb… men roligt är det ju i alla fall.

1 kommentar:

Lena sa...

Denna serie måste jag se. Är säkert något i min smak!!