lördag 12 april 2014

Pizza med ett gäng boknördar


I torsdags var det dags för en liten book girl-meet up med trevliga bloggare som Boktimmen, The Book Pond, Bloggbohemen, Calliope Books, Flickan och böckerna, Bokdetektiven och Eva. Som vanligt var det alldeles för trevligt för att hända så här sällan! Vi pratar ju inte bara om böcker (även om det naturligtvis blir en hel del om det också) utan jobb, barn, pluggande, bloggande, trädgårdstips och hundar. Ja, hundar. Kattpratet har decimerats avsevärt!

Det käkades pizza, dracks prosecco och rödvin och NATURLIGTVIS både pratades det och byttes böcker. Jag gick faktiskt på minus trots att jag tog med mig några härligt nördiga guilty pleasure-cozy crime. Det är verkligen knökafullt i hyllorna hemma så borde verkligen inte plocka på mig fler böcker men vad gör man. Hjärtat är fullt av bokstäver och önskan om lästid och då går det inte att stå emot. Härligt nog blev jag av med lite deckare med mera i alla fall så det jag tog hem får fylla upp hålet jag rensade ut.:)


Det kanske kan intressera några att höra att vi både pratade Knausgård och Ranelid, som sig bör, och diskuterades USA (både Texas och Atlanta) och Bokmässan och bokresan. Förstås. Och den sorgliga trenden inom mediabranschen att lägga ner lokala redaktioner. Senast i raden är ju TV4.

Det enda verkligt tråkiga med de här träffarna är att de alltid är alldeles för korta och att man inte hinner prata särskilt mycket med folk. Inte tillräckligt mycket i alla fall. Snart är det dock så pass varmt, förhoppningsvis, att vi kanske kan köra en picknick! 

5 kommentarer:

Lena sa...

Låter väldigt trevligt!!

Fru E sa...

Meh! Har ni pratat Atlanta utan mig?! Det låter precis så trevligt som jag hade kunnat tro. Och det verkade som om det var precis vad du behövde efter en hektisk vecka..?

Bokomaten sa...

Det var preciiiis vad jag behövde. Och anledningen till att vi pratade Atlanta var naturligtvis för att vi pratade om dig, Fru E.;)

gangsteg sa...

Bokprat i grupp är underskattat. Har insett att jag missat mycket under många år. Pizza och rödvin måste passa utmärkt till böcker. Låter toppen!

Lingonhjärta sa...

Ååååh så avis jag blev nu. Nästan så att jag nästa gång tar flyget hen för att få hänga med på ett hörn :)