fredag 11 april 2014

Festlig fredag

Just_Call_Me_Library_Girl.jpg

Ja, det var ett tag sedan. Jag har dock bestämt mig för att börja blogga här igen och vad passar bättre än att dra igång gamla hederliga Festliga Fredagen igen. Även om denna fredagmorgon känns mindre festlig pga kaffet slut på jobbet… Kris och panik. STOR nyhet är dock att jag nu skaffat egen domän hit! Jajamensan, numera läser in på http://bokomaten.net, även om gamla adressen fortfarande fungerar också. Eget inlägg om det så småningom.. Men det känns roligt. Som en nystart igen faktiskt, lite grand.

Som TUR är så är det helg snart och dessutom påsklov på jobbet. Jag jobbar visserligen, men det är en helt annan femma när det är lov. Man får gjort det där som ligger och väntar och är heller inte lika trött mot slutet av dagen eftersom det där konstanta ljudet inte finns där.

I helgen blir det väldans mycket umgåsande men det är nog också bara bra, trots att jag, min hals och min kropp egentligen känner att sömn är det som står högst på önskelistan… Herregud, att folk fungerar trots intervallsovande! Som tur är så är det mest småbarnsföräldrar och gravida jag ska hänga med i helgen… Inga pigga mörtar där heller med andra ord…


Jag har lite planer på att plocka med mig fredagenkäten från Litteraturmagazinet hit och låta den poppa upp här då och då istället. Vad tror ni? Har ingen på lut just nu, men kanske kommer en senare eller nästa vecka. Hur som helst så hoppas jag kunna hänga med lite mer vad som händer på andra bloggar och så igen också. Varit lite dålig på det på sistone. Nu ska jag försöka sammanfatta gårdagkvällen som bjöd på bloggträff minsann. Prosecco, pizza och bokprat i massor. PRECIS vad en trött hjärna behöver då och då.:)

Bilden hämtad här.

3 kommentarer:

Mrs E sa...

Välkommen tillbaka och trevlig helg!

Lingonhjärta sa...

Välkommen hem :D Jag följer dig vart du än befinner dig vettu :)

Lingonhjärta sa...

Och grattis till domänen!!!!