måndag 31 mars 2014

Grönt på Bokus





Har ni sett att Bokus har en avdelning där de tipsar om gröna kokböcker sedan ett par veckor tillbaka? Förmodligen delvis p g a Earth hour som var i lördags men också naturligtvis pga det växande intresset för klimatsmart mat. Det är flera i listan som jag är nyfiken på, flera som jag har hemma för testning och en hel del som jag verkligen gillar också! Storfavoriten Grön mat av Hugh Fearnley-Whittingstall finns t ex där och det som jag tror på som vårens stora tips, Green Kitchen Stories. Någon som hittar en favorit?

4 kommentarer:

Marie (enochannanbok) sa...

Älskar också Grön mat och tipsade om den på bokresan ;).

Eli sa...

Åh vad kul! Tack för tipset, ska genast kolla in. Har inte läst någon av de du tipsar om men ska kolla på de lite extra :) Min favorit annars är Stora Vegetariska kokboken, lite tråkigt namn och tråkig framsida (knallgrön med grönsaker på och så röd rygg med gul text) men innehållet är sjukt bra. Fanns inte på bokus dock, har nog hittat den på någon bokrea.

Malin sa...

Grönrutiga Vegetariska kokboken är min favorit. Där finns allt!

Bokomaten.. sa...

Marie: ...som man inte var med på. Inte alls avundsjuk, nej då.:)

Eli: Stora Vegetariska kokboken gillar jag också, den har jag hemma just nu för att testa igenom lite.

Malin: Den grönrutiga har jag lite svårt för faktiskt. Tyckte att det var för lite recept och för mycket annat i den.