tisdag 3 december 2013

Alltså, hur GÖR andra bloggande småbarnsmorsor?

 
En upptagen småbarnsmorsa
Det är nu jag ska ha tiden. Tiden att tänka på mig själv, läsa, skriva, kanske starta eget. Istället ägnar jag stor del av dagen åt att sjunga, pussas, plocka upp leksaker, torka upp matkladd eller bara gå runt med en kotte i famnen. Det blir ju inte galet mycket tid över för att skriva inspirerade blogginlägg, läsa andra inspirerande blogginlägg eller läsa. Och då är det ändå det jag ägnar den störst delen av min "lediga" tid åt. Missförstå mig inte, jag älskar mitt barn och det fåniga är att jag till och med gillar att torka upp grötstänk när jag får titta på min galet söta unge samtidigt, men det hade ju varit roligt att hinna blogga mer också. Typ. Fast jag ska inte klaga, får ju ihop inlägg dagligen här eller där ändå, men hade varit roligt med lite fler bloggprojekt och liknande också. Då är jag ändå föräldraledig till endast en liten pussgurka.. Hur ska det gå när jag börjar jobba kan man undra..

1 kommentar:

Mrs E sa...

Åh vad jag hör och känner igen mig! Fattar inte vart tiden tar vägen - ibland hinner det gå 3-4 dagar innan jag ens läser bloggar. Hinna blogga själv känns ännu längre bort... Ligger efter med bloggandet, men läser böcker får jag gjort på löpande band. Men men, nu är ju våra små så stora och helt fantastiska. Lill-Grefvinnan klättrar på allt och har börjat gå med gåvagn - hon är överallt hela tiden och det är underbart och fantastiskt men också vääääldigt tidskrävande.

Mvh
Hon som just skrev detta på lektionstid eftersom hon aldrig annars haft tid.