onsdag 27 november 2013

Stilikon: Effie Trinket

I måndags var jag och Boktimmen och såg senaste Hungerspelen-filmen Catching fire! Den var suverän, och jag skulle lätt kunna tänka mig att se den igen, om inte annat för kostymernas skull som man bara sitter och tittar och tittar och tittar på. Framför allt på Effie Trinkets fullständigt galna kreationer som man bara vill äta upp med sked! En snabb googling visade att de tydligen är skapade av Alexander McQueen, vilket ju förklarar en del. Jag menar KOLLA:






Som jag förstår det så står McQueen nite bakom resten av kostymerna. Jag hade dock inte haft något emot Katniss Fire Dress heller..Eller brudklänningen som sedan förvandlas till något helt annat..

3 kommentarer:

Ylva sa...

Ah, vilka häftiga kläder!

Grattis till Lottaboken! Jag såg att du vunnit i Vi läser.

Bokomaten.. sa...

Va? Inte sett själv! Kommer inte ens ihåg att jag tävlade! Måste genast kolla efter! Vad roligt! Tack för att du berättade!:)

Mrs Book Pond sa...

Ja kolla! Fantastiskt.