fredag 29 november 2013

Festlig fredag


festens baksida

Ja, just idag är det verkligen festlig fredag. Hela helgen ska det klämmas in festligheter minsann. Ikväll blir det föreställning och därefter fest med gamla studentkompisar. Imorgon blir det utflykt till Danmark och därefter konsert med Placebo på kvällen! Och söndag är det ju första advent så då är det traditionellt julstök och brunch med goda vänner. Hejaheja, jag kommer vara helt slut. Och ska vara borta från pocketen i hur många timmar som helst! Hur det nu ska gå. Han är enormt mammig för tillfället.:)

Jag har äntligen läst ut Nyckeln så det behöver jag inte tänka på i helgen men nu är det 800 sidor Tartts tur istället... Herregud, tänk om dygnet hade fler timmar. Jag kunde inte riktigt med att läsa den parallellt med Nyckeln, är dålig slalomläsare. Vilket för övrigt är en av frågorna i dagens fredagsenkät.

Vad hittar ni på i helgen? Och vad läser ni för tillfället? Har ni hittat ut ut Engelfors? Börjat på julböckerna?

3 kommentarer:

Carro sa...

Jag ska precis som du julstöka lite, inte så mycket dock. Nyckeln håller jag på med och är i princip helt fast! Vågar nästan inte ta upp den för då kan jag knappt sluta ;)

Mrs E sa...

Idag har jag varit barnfri (tack mamma och pappa!) så jag har shoppat, joggat och lagt ansiktsmask - samt röjt i köket :-) Helgen bjuder på adventsstök, bakning och kanske lite julmarknad. Lite läsning också såklart - håller nu på med Lucy Dillons Happily ever after och ska innan måndagens bokklubbsmöte läsa Katie Ffordes Staying away at Christmas.

Trevlig helg till oss alla!

tantaugusta sa...

Jag var på julbord igår kväll ute på Fjäderholmarna. Kanske världens bästa julbord, om detta är samtliga deltagare helt eniga. Lite trött idag... ;). Men jag ska väl ändå hinna läsa ut Man, är ju sista dagen på Lyrans asienstopp idag!