fredag 15 november 2013

Fenix fredag

'Now!' Originally found by http://vi.sualize.us/kauanabonetti/ on VisualizeUs
Ja, hoppla. Jag bestämde mig för att mina fredagsinlägg får stanna här då man kanske inte riktigt kan säga att de har något allmängiltigt intresse.:) Har dock startat en ny tradition på LM och knåpat ihop en liten fredagsenkät. Surfa gärna(!) in och kommentera! Vore ju lite pinsamt om ingen svarade...
 
Men vad har hänt i veckan då? Jo, vi har bl a hunnit med en superdupertrevlig liten bloggträff i miniformat då Bokbiten var nere i Skåne på mässa! Boktimmen, Mrs Book Pond och jag tog med henne på finpizza och vin. Det hade nog inte behövts då vi brukar skratta rätt hjärtligt, men det faktum att vi allihop var ganska trötta gjorde nog en hel del för humorn.. Vi avhandlade jobb, boksläpp, katter (men väldigt lite!), hur trevlig Marcusbiblioteket är och exakt när folk slutar umgås irl och börjar twittra egentligen på bokresan.
 
Så vad händer i helgen då? Eftersom det är ett allmänt känt faktum att korrelationen mellan bokbloggare och djurparksbesökare är ganska hög så skäms jag inte för att erkänna att det kanske blir årets 10 djurparksbesök i helgen. Och ev lite renoverande, målande och.. ja, just det.. har ju två tegelstenar att ta mig igenom... Så förhoppningsvis lite lästid och kanske även lite bloggtid. Hoppet är det sista som överger människan. Vad hittar ni på?

11 kommentarer:

Ylva sa...

Jag ska åka till Köpenhamn och gå på julmarknad på Tivoli. Nu ska jag surfa in och kolla din enkät på LM.

Ylva sa...

Mina kommentarer kommer fortfarande inte fram på LM, så känn det inte pinsamt om ingen svarar på enkäten.

Bokomaten sa...

<3 <3
Ylva, jag frågade och det är något med länkar och förhandsgranskning som gör det. Synd, men då vet man i alla fall.:) Och jag ÄLSKAR Tivolis julmarknad i köpenhamn! Hoppas så att ni får roligt! Inget får en i sådan julstämning, eller hur?

Jenny B sa...

AAARRGH! Jag skrev en lång kommentar på LM men fick ett obegripligt felmeddelande när jag klickade på Skicka! %&¤/%&¤/&%¤/& Men bara så du vet, jag försökte svara där!

Här hoppas jag på större tur och berättar att eftersom jag är gräsänka ikväll så går jag och ser THOR i 3D, höhöhö! På söndag är eftermiddagen vikt åt att träna dans och etikett inför Jane Austen-balen nästa helg.

Trevlig helg allesamman!

Bokomaten sa...

Nääääää!? Vad supertrkigt!! jag kunde just kommentera hos någon annan.:( Jaja, tack i alla fall. Man blir ju nyfiken på vad alla skulle skriva också!!?

Jag vill också se Thor, tro det eller ej. Jag har varit oerhört negativ av någon anledning, blir nyfiken efter att alla möjliga vill se (främst du), jenny.:) Och Jane Austen-balen är alltså nästa helg!? Vad roligt!!! vill veta allt sedan!! Så himla rolig idé så man blir ju helt exalterad!:) Vad är det för danser?

Lisa sa...

Lördagen ska spenderas mestadels sjungande = kören jag är med i ska ha extrainsatt övning inför advent- och jul"framträdanden". Ska bli kul!

Annars hoppas jag på lite läsning i DHH (världssist på att läsa den?) OCH såklart klär jag upp mig och bänkar mig för Downton Abbey på lördagkväll! :D

Lisa sa...

Lördagen ska spenderas mestadels sjungande = kören jag är med i ska ha extrainsatt övning inför advent- och jul"framträdanden". Ska bli kul!

Annars hoppas jag på lite läsning i DHH (världssist på att läsa den?) OCH såklart klär jag upp mig och bänkar mig för Downton Abbey på lördagkväll! :D

Bokomaten.. sa...

Åh, vad mysigt med körframträdanden! svårt att komma på något annat som skulle kunna få en i mer stämning ändå. Julmusik gör så himla mycket! Och DHH... Den ÄR ju galet bra på riktigt! Du är säkerligen inte sist, men så värt att ta upp den. En av mina absoluta favoriter!!

Bokomaten.. sa...

Och Ylva, jag har hittat ett fel! Första enkäten försvann från LM så jag postade den igen men länken i inlägget ovan går till den cashade första enkäten och DÄR finns din kommentar! Man kan inte se den på vanliga sidan men går man bakvägen via denna blogg så ser man plötsligt båda!

cinnamonbooks sa...

I fredags var jag på Afterwork med kollegorna. Mycket trevligt sedan tog jag tåget hem till Gefle.
Igår åkte jag hem till bror & Mya med mor och far. Fika och prat. Resten av kvällen satt jag hemma i soffan och kollade på Supernatural och 6 avsnitt av Vampire Diaries. Mmm Damon...
Thor har jag redan sett 2 ggr. Men den är så bra och Hemsworth så snygg att att jag skulle kunna se den många gånger till. :)

Bokomaten.. sa...

SEX AVSNITT! Herrejösses! vilket maraton! i övrigt verkar det ju ha varit en superhärlig helg hittills.:) Och är det NYA Thor redan två ggr? Det är ju dedikation!