torsdag 7 november 2013

Calling all julboksknarkare

Det är november och jag börjar blicka så smått mot december. Novemeber är ju inte känd som den mest upplyftande och mest efterlängtade av månader, men det är bra med en månads buffert för art planera julläsningen. Eller vad säger ni? Varje år brukar jag plocka fram någon eller några böcker med jultema, gärna lite lagom feelgood-julsliskigt eller mordiskt och mörkt. Det senare läser jag ju gärna annars också, men december har en förmåga att plocka fram slisk-älskaren i mig. Så vad blir årets julbok? Har ni några idéer? Ingen som släpper något nytt? Förra julen hade jag så mycket julhyllvärmare men i år kan jag behöva något nytt. Några tips?

6 kommentarer:

Ann-Sofie L sa...

Jag är HELT på din sida. Min bästa julbok är e before christmas av Matt Beaumont. Rolig rolig rolig! I år hittade jag Jenny Colgan Christmas at the Cupcake Cafe. Gillar Colgan så....

Bokomaten sa...

(K llar genast upp beaumont) och jo, hittade också Colgan och brukar gilla henne, men tänkte att det liksom var en del i en serie så lite osäker. Minns att Flickan och böckerna läste den förra året, men hon hade lästd e tidigare också.. Hmm.. Kanske ändå.

Anna sa...

I vår bokcirkel bokbubblarna är decembervalet julig chicklit - alla gick totalt bananas på amazon, adlibris och bokus. Det verkar finnas ett julsug nu!

bokomaten sa...

Åh, men LISTA!! Vill veta allt ni läser!:)

Ordförrådet sa...

Jonas Karlsson har precis kommit ut med en ny bok som kanske passar: God jul : en berättelse.
Gillar hans noveller mycket så den här ska läsas i jul :)

Bokomaten.. sa...

Åh, DET var ju ett himla bra tips. Hade jag ingen aning om!