tisdag 15 oktober 2013

Så ska vi åter få vässa de små grå cellerna...

Jag trodde att jag redan hade skrivit om det här här på bloggen men nu när jag kollar runt så kan jag inte hitta inlägget, måste ha diskuterat det på twitter enbart helt enkelt. Nå, hur som helst, precis som Sherlock Holmes fått nytt liv med hjälp av Anthony Horowitz så ska Hercule Poirot återuppväckas från de dammiga hyllornas himmel med hjälp av författaren Sophie Hannah. Jag har inte läst något av Hannah men har ett par deckare hemma som jag gett upp hoppet om att någonsin läsa och har försökt bli av med på diverse bloggträffar. Utan resultat ska tilläggas.. 

Så vad tycker vi om att få stifta bekantskap med den lille belgaren igen? Eller ska han lämnas ifred så som Christie kanske tänkt då hon skrev sin sista avslutande bok om detektiven? Hon hade kanske gillat att han fick komma i ropet igen dock hon var ju en ganska modern kvinna trots allt på många sätt. 

Läs artikeln i The Guardian Här.

Inga kommentarer: