fredag 25 oktober 2013

Frankensteins Fredag

 
Ja, någon gång ska det ju vara det. I verkligheten är det kanske mer av en telefonerande fredag. Efter att pryl efter pryl kastar in handduken här hemma så har jag påbörjat stora uppdatera-tekniken-hemma-projektet med att skaffa ny telefon som jag troligtvis kommer att leka med hela helgen.=) Paddan gick också sönder i veckan så den ska in på lagning, förhoppningsvis, lite för dyrt med sådan också när jag dessutom skulle behöva ny dator egentligen. Älskade maken har lämnat sin dator hemma idag så att jag kan skriva ihop ett litet inlägg medan pocketen förhoppningsvis inte river hela lägenheten.
 
Förhoppningsvis blir det även lite halloweenfirande. Eller i alla fall lite pysslande. OCH inte att förglömma: imorgon är det ju Bokens Dag runt om i landet! I Skåne är det aktiviteter i alla fall i Malmö och Hässleholm. Massa roliga författare kommer och pratar böcker på lite olika ställen. Förhoppningsvis hinner jag ta del på något sätt, annars får vi hoppas att alla ni andra som är i krokarna besöker Lotta Lundgren eller Mats och Sara. LÄSA ska man väl åtminstone få göra på bokens dag, så vad läser ni? Och ska ni på något arrangemang? Hur som helst så hoppas jag att ni alla får en spöklig och underbar helg!

5 kommentarer:

Ylva sa...

Ikväll blir det Winnerbäck-konsert! Imorgon firar vi vår 17-årsdag (fast mest ikväll). Jag läser "Tystnadens älskare, stjärnornas vän" av lokalförfattaren Jeremiah Karlsson. Trevlig helg med nya mobilen!

Mrs E sa...

Eftersom Grefven tar hand om Stefan Andersson på slottet så ska jag och Lill-Grefvinnan ha tjejkväll både fre och lör. Jag tänker ansiktsmask, manikyr och mysiga chick flicks. Kan dock hända att en av oss sover sig igenom detta...

tantaugusta sa...

Jag ska också försöka mig på lite teknik. Vi köpte en ny dator för två veckor sedan och den står fortfarande i sin kartong. Dock uppflyttad från hallen till arbetsrummet vilket ju iofs är ett steg i rätt riktning.

Mrs E sa...

Liten rapport om tjejkvällarna jag trodde jag och min dotter skulle ha:

Fre: Dotter somnade kl. 20 och jag satt framför datorn resten av kvällen.

Lör: Barnvakt åt Grefvens systerdöttrar = verkligen tjejkväll. Dottern vägrade somna utan skulle se Shrek 4 med oss i soffan och gosa med hunden (deras). Vi bakade kladdkakemuffins och åt chips. När dottern somnat och Shrek slutat satte flickorna på VM i tyngdlyftning. Vet inte hur det kvalade in på tjejkvällen...

Bokomaten.. sa...

Åh, Ylva! Bemärkelsedagarna bara radar upp sig!:) Vi har det lite så också i och flr sig, men på sommaren.:)

Mrs E: TYNGDLYFTNING? hahahhahaha, chips och kladdkakemuffins annars bra klassiker. Låter rätt trevligt faktiskt.:)
Tantaugusta: jag hade ALDRIG kunnat låta en dator stå nerpackad i två veckor utan att börja pilla på den.:) hoppas du fick börja leka lite den här helgen i alla fall!