fredag 4 oktober 2013

Festlig fredag


Jamen visst, en vecka har gått sedan förra fredagen då vi sprang runt på mässgolv och mellan seminariesalar. Idag är det lite mindre glamoröst men också mindre stressigt. Sömnbristen är dock den samma.. Testa att gå till sängs klockan 1, upp kl 3 igen, somna om, och vakna halv 8... Jaja, finns de som har det mycket värre. Och han är ju sjukt söt, lille pocketen. Går inte att komma undan att livet var lite mer flärd för fem år sedan dock. Helgen bjuder på tacos, chips och coca cola hoppas jag, och lite renovering, ett ikea-besök och kanske, kanske ska vi titta på lite ny teknik.. Skulle behöva en ny dator och egentligen en ny mobiltelefon också. Egentligen har vi inte riktigt råd men eftersom jag ändå är i färd med att spendera bufferten på renovering mm så blir man lite mer flyktig med pengarna. Borde kanske inte göra av med ALLT sparkapital men skulle behöva en ny dator.... Vore roligt att kunna kommentera då och då på andra bloggar t ex.. Går ju inte från paddan, som är superbra att surfa med, men bloggandet är den inte så fin på.:) Nåja, har tänkt att jag behöver ny dator och mobil i ett år så blir nog inte i närmaste taget nu heller, men drömma går ju.

Dessutom hoppas jag på att få till lite lästid under helgen. Har ju trots allt en hel del med mig hem från mässan. Just nu är jag mitt inne i Mattias Boströms "Från Holmes till Sherlock" och det är faktiskt riktigt spännande, trots att det är facklitteratur och man liksom vet hur det går.

OCH, man ska inte förglömma vad det är för månad! Om några veckor är det Halloween och visst ska vi se om alla Harry Potter-filmerna, som vanligt i oktober? Jag har visserligen redan gjort det två gånger i år, men ska nog klara av en omgång till.

Vad hittar ni på? Och vad läser ni där ute i landet? Do tell!

5 kommentarer:

Ylva sa...

Tacos och IKEA är väl en bra plan? Jag ska gå med maken på gala ikväll med prisutdelning till nya företag och imorgon ska jag på vernissage, Nina Hemmingsson i Växjö.

Bokomaten sa...

Åh, nina hemmingsson som är så cool! Vad roligt! Och GALA! Det är du som lever det flärdfulla livet med andra ord.:) hoppas du får roligt!

mariasbokliv sa...

jag är förkyld, ynklig o längtar efter pizza, chips o sömn... men i helgen blir det väl "nagelklippning" o annat fårpyssel. Helst utan att baggen lyckas stånga mig...

Jenny B sa...

Hej hej! Jag har ingen liten söt pojke utan en stor söt pojke som tar upp en del av min tid med kramar och nya spännande hobbies. :) Men ikväll skall vi i alla fall gå på den Lovecraft-inspirerade skräckmusikalen Necronomicon på Dramaten! På söndag skall vi träna country dances inför Jane Austen-lajvet i november. Däremellan skall jag försöka hinna läsa en hel del!

Hoppas du får en fin helg med mycket lästid och sömn!

Feeejay sa...

Glass och bokläsning, det är min helg än så länge! =)