måndag 2 september 2013

The september issue

Ja, så var den här, bokmässemånaden! Om drygt tre veckor vallfärdar en massa bibliotekarier, förlagsfolk och naturligtvis bokbloggare till Göteborg. Normalt har jag bläddrat och funderat i seminarieprogrammet på nätet  redan vid det här laget. Jag har funderat på vilka montrar förutom English Bookshop, Sekwa och SF-bokhandeln som jag vill besöka och schemalagt bokträffar. I år är det enda jag har planerat dock att jag ska gå på några bloggträffar och jag har bokat boende. Mer än så har pocketen tyvärr inte tillåtit här hemma så det är ju TUR att det finns orakel som Bokbabbel, Calliope Books, Enligt O m fl som man helt enkelt bara kan placera sig som plåster på. 

Och sedan finns det ju de programpunkter där andra bokbloggare faktiskt figurerar själva. Tyvärr verkar i skrivande stund inte bokmässans sida fungera, men både Helena Dahlgren och Jessica Johansson har ju egna punkter som intervjuare respektive författare.

Vad säger ni? Vilka punkter får man inte missa? Vilka seminarier har ni ringat in? Vilka montrar har bästa kaffet och bästa böckerna?

3 kommentarer:

Mrs E sa...

Själv försöker jag just nu lösa barnvakt då just tors/fre är dagarna jag ska vara hemma med Lill-Grefvinnan - tanken är att jag i år ska gå båda dagarna - sedan har jag spanat in söndagen då Underbara Clara och Elsa Billgren ska ha ett seminarium. Hurra!

Bloggmiddag på lördag också såklart.

enligt O sa...

Orakel, jo man tackar. Tyvärr har detta orakel extremt dåligt lokalsinne så var lite uppmärksam. Började kolla seminarier igår och hjälp vad det krockar...

Cecilia sa...

Å, jag hoppas också att jag kommer iväg. Siktar på fredagen, men kom på att alla ni andra ju kommer att hänga på seminarier hela dan så kanske är det skittrist att drälla runt själv mest. Har inte helt kommit överens med mig själv än.