söndag 15 september 2013

S J Boltons Odödlig, en mellanbok?

Odödlig
Idag är det recdag för Boltons senaste bok om Lacey Flint på svenska. jag läste den på engelska i våras och skrev så här om den då, mitt i babybubblan. Jag tror att jag fortfarande tycker ungefär så där, att det var lite av en mellanbok eftersom man liksom inte får lära känna några av karaktärerna något mer. Den röda tråden som håller ihop serien tog lite paus även om själva fallet i just den delen ändå var ok spännande. Hon kan så mycket bättre dock, Bolton. Jag hoppas på nästa del, eller på att det ska komma en mellanbok med någon av hennes andra karaktärer som huvudperson. Hon är ju oerhört produktiv dock så jag gissar på nästa vår någon gång.

I väntan på det så kan man alltid gå in på hennes hemsida och läsa. Hon har även en blogg som hon uppdaterar ganska sällan, men dock då och då. Kika in på sjbolton.com.

Inga kommentarer: