torsdag 5 september 2013

Herb, the vegetarian dragon!


Finfina Flickan och böckerna tipsade mig för några veckor sedan om att det finns en hel del barnböcker med veggotema på amazon. Jag började browsa lite och hittade den här boken som jag inte vet om jag älskar eller... öööhh.. skrattar åt. Den verkar så oerhört kitschigt söt så jag vet inte om jag kan motstå den. Jag menar, stackars lille Herb som är den enda draken som inte vill röva och slåss utan hellre tar hand om sin lilla odlingslott. Och tänk så förskäckliga de andra drakarna är när Herb blir tillfångatagen och de bara tänker hjälpa honom om han lovar att äta kött!!! Det låter ju som ett sådant där teoretiskt problem en del köttätare ibland tycker att det är roligt att utsätta en för: "om du blev tillfångatagen och de bara släppte dig fri om du lovade att äta kött, skulle du göra det då?"


Det finfina är också att det även finns en kokbok!! Merchandise! Herb har kommit med en veggokokbok för barn också. Ja menar, den skulle ju bli en storsäljare om man översatte den, eller hur!;) Jag bara älskar det här! "Cooking with Herb"! Måste nästan köpa och testa.

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Helt underbar!

Cecilia sa...

Visst är de underbara! Jag blev helt salig när jag hittade veggebarnböckerna (och nästan lite sugen på att inhandla till mig själv :)) Det finns hopp för världen trots allt.