måndag 19 augusti 2013

Mumins lilla bok om motsatser

Mumins lilla bok om motsatser (kartonnage)Jag var lite skeptisk till den här boken från början. En av de mest uppskattade böcekrna/leksakerna här hemma är "Mumins bebis-bok" som sitter fast med en ring i barnvagnen. Därför agerar den leksak då och då, och ibland sitter vi och läser den. Mumin ska ju egentligen läsas som längre historier tycker nog jag, då. Inte som tecknade pekböcker, men jag måste säga att jag är mycket positivt överraskad av den här. Det är ju briljant att ha en bok om motsatser när man måller på att lära sig just det. "Mumin är stor och lilla My är liten". Precis som mamma är stor och lilla bebis är liten. Sedan vänjer sig kanske beben vid Mumin och är lite förberedd när det är dags för de längre historierna, det vet jag faktiskt inte. Om man som jag är väldigt förtjust i Mumin så kan den dock passa bra.:)
 
Dock ska man nog vara lite äldre än ett halvt år när man läser. Inte mycket äldre dock, lillpocketen här har precis börjat fatta konceptet under/över t ex. Och jag har ändrat mig. Jag kan tänka mig ett helt litet mumin-bibliotek här hemma så småningom.

Inga kommentarer: