torsdag 8 augusti 2013

Litterära födelsedagspresenter

Ja, tro det eller ej men förra veckan blev pocketen faktiskt ett helt halvår gammal! Detta måste naturligtvis firas och självklart såg jag detta som en ursäkt att gå loss i den mer litterära delen i barnaffären. Dock inte bland böckerna den här gången. 


Lillkillen gillar allt som hänger ner och den här mobilen med tillhörande speldosa blev snabbt populär. Även bland de mer pälsbeklädda delarna av familjen. Ser ni vilken figur det är? Jo en liten rosa tumme är det som hänger där på sidan.


Speldosan går att ta av och hänga för sig själv, alternativt så kan man ha mobilen bara som mobil om man vill.


En present till fick han dock. Allt som går att leka med i vagnen eller i bilbarnstolen är bra och jag har länge tittat suktande på de här muminfigurerna i affären... Tror eventuellt att den kan vara lika mycket till mig som till pocketen...Visst är det fint??  Oerhört passande halvårspresent i alla fall tycker jag.


Man fäster den i sidorna på vagnen med två plastkrokar som inte syns på bilden då jag ville få figurerna lite större.

På det hela taget mycket lyckat måste jag säga. Pocketböcker får han nog vänta lite med tills han inte äter upp den INNAN han läst dem i alla fall.

1 kommentar:

Ann-Sofie L sa...

Men vilka fina mobiler etc! Jag blev inspirerad.