måndag 12 augusti 2013

Första mosboken av Johanna Westman

Första och Andra Mosboken : en pekbok för hungriga bebisar. En kokbok för hungriga bebisars föräldrar (kartonnage)
Det här är lite av en klassiker hemma hos mig. Jag har gett bort den till vänner och deras nyfödingar flera gånger redan och jag kommer nog inte sluta göra det än på ett tag. Speciellt ihop med andra mosboken som är lite av en kokbok med bebismat. Jag har vare sig den här eller den andra boken själv än, den här har fått åka med hem från biblioteket än så länge, men det är bara en tidsfråga innan de ligger i en inkorg hos adlibris. Precis som Banan-bok som jag skrev om för ett par månader sedan, så är detta en bok som boostar matintresset lite, utöver nappflaskan.
På varje sida finns en fin bild av en frukt, en grönsak eller ett djur som man kan äta. Som tur är så så är det ingen text i boken så jag väljer att läsa den som att "Avokado kan man mosa och äta" och "Kalkoner är fåglar, de kan man inte äta". Även fast jag ahde föredragit en ickeanimalisk bok så går det bra ändå. Det blir ändå ganska likt livet här hemma. Först äter man grönsaker, sedan klappar man djuren, sedan äter man frukt. All in a days work.:)

Inga kommentarer: