torsdag 11 juli 2013

Visa dina biblalån!


Ja, visa dina lån uppmanar Johanna L på Bokhora. Normalt sett brukar jag låna högvis med böcker på biblioteket men för tillfället är det bara en hög, med barnböcker. Och Boken om Joe av Tropper som e-bok. Sist vi var på biblioteket så gick "larmet" innan jag hunnit kolla ut något åt mig själv.
 
Det kommer troligtvis komma lite inlägg om en del av det här så småningom. Inte hunnit "läsa" mer än någon av dem än så länge. Jag är bara så glad att vi numera kan gå till biblioteket och vara där i hela 10-15 minuter om man lyckas tajma det med en sömnstund. 

Böckerna ovan är:

Första mosboken av Johanna Westman
Mumins bok om motsatser
Stina Wirséns  Vem är var och Vem är ensam
Gapa stort av De Pedro och Geffenblad
Hej, sa Petronella av Hellsing och Ramel
Emma Adbåges Lilla Handen och Lilla foten
Månulvarna av Malin Ahlin
Min pyttelilla minibror av Utbult och Söderberg
Buster vill städa av Oskarsson och Kleisenschmidt
 
För övrigt tänker jag kolla in höstutgivningen av pek- och bilderböcker. Till och med det första kan jag säga att det märks stor skillnad på kotten (och mig) om vi gillar det vi läser. Allt är inte lika populärt..
 
Klicka på bilden för att få den större.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dela gärna med dig vad du gillar -Min pyttelilla minibror. //Linn

Bokomaten sa...

Åh, det ska jag göra!! Kul att du hittat hit!