tisdag 30 juli 2013

Höstens barnböcker

Ok, jag slängde ju en kik i Höstens böcker för ett tag sedan, men hann bara titta igenom böckerna på Vuxen-sidan. Jag var inte fullt så överväldigad som jag brukar vara, även om det helt klart finns tillräckligt att läsa ändå. En snabb titt på barn & unga däremot, det imponerar desto mer! Där hittar jag men hel massa spännande som jag ahde köpt in om jag hade jobbat på skolbiblan i höst. Lite som jag blir sugen på själv och lite som jag funderar på till pocketen och till hans äldre kompisar. Både de stärre förlagen som Bonnier Carlsen o Rabén & Sjögren, och de mindre som ex Ordalaget kommer med intressant.
 
Finfina Norrskensexpressen kommer på En Bok för alla som även ger ut Jävla Lucia av Mårten Melin igen. Bokförlaget Berghs kommer att få ett ännu längre besök av mig på mässan i år än de brukar. Jag skulle kunna skriva långa listor på varje förlag med böcker jag tycker verkar spännande men jag tror att jag sparar det till när de kommer istället. Hittade ni något speciellt? Något som hjärtat klappar lite extra för? Förutom sista delen i Cirkeln då förstås...:)

1 kommentar:

Jennifer sa...

Jag är jättenyfiken på "Varelserna" av Magnus Nordin! Kommer i september om jag inte minns helt fel.