tisdag 9 juli 2013

Hippa!

Hippa : guiden till den roligaste möhippan (häftad)Guiden till den roligaste möhippan av Caroline Gadd

Nu vågar jag skriva om den här boken då vi hippade bästa vännen i lördags och den här boken agerat inspiration under planeringsskedet. Naturligtvis tar jag till litteratur när jag ska till att planera något, till och med när det är en möhippa. I skrivande stund är bruden inte hippad ännu, men jag är säker på att vi kommer att ha haft jätteroligt, delvis tack vare den här boken.
 
Jag köpte den för flera år sedan på en utförsäljning när en bokhandel i närheten skulle gå i konkurs, men jag visste att jag skulle få användning för den någon gång ju. Och inte är det jättemycket jag användt den kanske, men har definitivt fått inspiration. Och den är dessutom ganska rolig att bläddra i då det finns texter om kändisars möhippor, ett kapitel med exempel på olika hippor för olika personligheter och lite små tips och idéer om vad man kan tänka på för menyer, för aktiviteter, olika typer av kidnappningar osv. Jag är som är temaälskare gillade speciellt kapitlet med förslag på olika teman. Det gick inte riktigt hem när vi planerade vår hippa som fick bli temalös, men det var kul att läsa i alla fall.
 
Naturligtvis minns jag även min egen hippa när jag bläddrar igenom. En hippa som på alla sätt och vis var fullständigt, fullkomligt perfekt.=) De hade verkligen tänkt till som tog mig på kammarkoncert och dessutom FÖRVARNADE mig innan så jag slapp hela överraskningsmomentet. Vilka underbara vänner man har, va?
 
Den här är slutsåld och slut på förlaget men gissar att den finns på många bibliotek fortfarande. Rekommenderar definitivt en titt inför bäste vännens bröllop.

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Har den i bokhyllan, hittade den i en second hand innan mitt eget bröllop. Har dock inte fått användning av den ännu.

Bokomaten.. sa...

Känns som det här kanskei nte är en bok man betalar dyra pengar för om det inte är första gången man ska hålla i en hippa och man går "all in". Men den är verkligen fin, faktiskt, jag hade gillat att skriva den också om inte annat. Tänk att komma på alla lekar och idéer. Roligt, roligt!!!