onsdag 3 juli 2013

Chick litt i bokhyllan

 
Jag blev oerhört sugen på att läsa något ytligt, hemtrevligt och chick-litt-aktigt härom dagen men upptäckte att jag inte har särskilt mycket stående hemma i bkhyllan. Det här var vad jag lyckades få ihop efter att ha scannat mer än en bokhylla. Ja, av de jag inte redan läst då förstås. Ganska sorglig liten samling böcker som jag samlat på mig de senaste åren. Vet inte riktigt vad jag ska börja med heller.
 
Som synes två Lauren Weisberger, Melissa Bank (som jag läst för länge sedan och gillat) och Kicki Normans Väninnorna och Kung Carl och en chick-litt om en barnläkare på Manhattan som jag köpte för länge sedan när en vän funderade på att bli barnläkare.:) I mitten där någonstans är en bok som heter Den man älskar som jag fått av någon vid något tillfälle men egentligen inte har en aning om vad den handlar om. Någon som läst någon av dessa böcker? Kicki Norman har jag high hopes för mest för att jag gillar annat hon gör. Melissa Bank (The Girls' Guide to Hunting and Fishing, säkert 10 år sedan) och Weisberger (Djävulen bär Prada) har jag läst annat av som sagt. Men det är länge sedan.

9 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

tja, så sorglig ser inte högen ut...

bokfrossa sa...

Jag tycker inte att högen ser sorglig ut men så är jag visserligen någon som inte riktigt förstått vitsen med att släpa hem massor med böcker som man inte vill läsa omgående :)

Mrs E sa...

Inte läst någon av dem, Den man älskar har jag oläst i bokhyllan.

Lena sa...

Har inte läst dessa. Även jag har väldigt lite chick-litt i min hylla! Borde skaffa några fler för det är kul med lite lättlästa böcker emellanåt!

Ann-Sofe L sa...

Vi läste Den man älskar i frukostbokklubben. Delade meningar. Jag gillade den utmärkt.//Ann-Sofie
http://www.breakfastbookclub.se/2013/06/19/sasongsavslutning-den-man-alskar/

Bokomaten sa...

Ja, SORGLIGT är naturligtvis fel ord, men jag gillar att ha ett eget bibliotekfullt med kommande upplevelser hemma.:) Eller hur,Lena?:)

Sa genast srfa in och se vad ni tyckte, Ann-Sofie. Du får berätta vad du tycker, Mrs E, om du läser!

Helena (Dark Places) sa...

Melissa Bank är jättebra! Har dock smått gett upp tanken på att hon ska skriva mer än två böcker... Weisberger är också helt okej underhållning. Vill du chicklitta dig utanför hemmahögen kan jag varmt rekommendera Jennifer Weiner, som jag läst i åratal och som Johanna L blivit frälst i nu under sommaren. Egentligen för smart och, well, vuxet för att klassas som chicklit, men underhållande till tusen. Annars gillar jag Candace Bushnell (Lipstick Jungle är mycket bättre som bok än TV-serie... Sex and the City tvärtom), Jane Green, Plum Sykes och Alexandra Potter. Och Lisa Jewell förstås, men hon är knappt chicklit längre.

Bokomaten.. sa...

Ja, Jane Green och Plum Sykes (som också bara skrivit två böcker) har jag förstås läst.=) Tro det eller ej inte Lisa Jewell dock.. fast jag inser att jag borde. Liksom Jennifer Weiner som jag också tänk läsa flera gånger men det har liksom bara inte blivit av. Har inte stående hemma i hyllan och då blir det väl inte, bara.

Candace Bushnell har jag faktiskt läst men var inte lika förtjust i. Fast jag har bara läst SATC då jag inte gillade Lipstick Jungle som serie, alls. Kanske ska ge den en chans så småningom då.)

Mrs E sa...

Ja, Alexandra Potter bör du läsa om du inte gjort det. Me & Mr Darcy samt Who's that girl? är finfina favoriter hos mig.