måndag 17 juni 2013

Koko och Bosse törs inte!

Koko och Bosse törs inteKoko och Bosse törs inte! av Lisen Adbåge

Det är ingen hemlighet att jag är svag för bildeböcker och var så långt innan pocketen kom in i mitt liv. I hyllan här hemma håller dessutom systrarna Adbåge en aldeles speciell plats. Mest älskar jag kanske Emma Adbåges bcöker, men Lisen ADbåges illustrationer är fantastiska! I LOVE IT! Koko och Bosse har vi träffat en gång tidiagare men nu är det tillbaka igen och ska gå på simhallen. Både Koko och Bosse tycker allt att det är lite läskigt men av helt olika anledningar. Bosse vill inte duscha naken och Koko tycker det är lite otäckt att gå i vattnet. Båda visar sig dock vara riktigt modiga men det bästa av allt är att de INTE alltid är så modiga. Bosse går upp i hopptornet men gåer ner igen trots att en massa folk ropar att han ska hoppa. Det är ok att vara lite feg ibland.
 
Bilderna är som vanligt hur fina som helst och vet ni vad? Trots att den här boken egentligen är tänkt för åldern 3-6 år ungefär så sitter min 4-månaderpocket lugnt och stilla och tittar fascinerat på bilderna medan jag läser. Han gillar uppenbarligen också det här och det bådar ju gott.:)
 
Bilderna är stora och det är ganska lite text, som dock är ganska stor så jag kan tänka mig att det kan vara en bok som även fungerar att läsa själv när barnen blir lite större. Spring till biblioteket och läs eller köp den själv! Bokomaten rekommenderar!

Inga kommentarer: