fredag 7 juni 2013

Fredag

Det är nog inte många som jobbar idag men Bokomaken är en av dem. Ja,och jag jobbar ju som förälder.:) Det innebär förhoppningsvis att jag kommer att jobba med att gå ut på en promenad lite senare för att titta på små lamm. Med tanke på att pocketen varit lite extra gnällig ett tag så får vi se dock. Om det är tänder, magen eller en reaktion på att vi varit helt ur lag ska jag låta vara osagt. Älskade, älskade bloggkatten har gått bort och det har helt satt oss ur system. Kanske att det blir ett inlägg om henne så småningom men just nu gör det för ont.

Det blev inga småböcker till vare sig pocketen eller mig igår heller men man kan inte ha tur alltid. Vi hittade lite annat smått och gott istället och åkte till stranden, badade och läste respektive intressant lektyr som vi redan införskaffat. Det innebar Åsa Schwarz nya bok Lust för min del, Mumins bebisbok för pocketens del och Kjell & co-katalogen till Bokomaken.:) Bra dag på det hela taget.

Helgen bjuder på spännande saker! imorgon blir det road trip med bästisen inför hennes bröllop nämligen! Barnfritt dessutom! Nog bra att komma ut lite. Vad hittar ni på en sådan här långhelg? Eller ni kanske också jobbar?


7 kommentarer:

Anna (Bokstävlarna) sa...

Både jag och min man jobbar idag, faktiskt. Men jag jobbar bara halvdag (eller snarare halv eftermiddag/kväll), så det känns helt lugnt.

Men nä, vad tråkigt med katten. :( Jag beklagar sorgen. Så otroligt tungt när en familjemedlem försvinner från en. Själv går jag runt och inbillar mig att mina bloggkatter kommer att leva för alltid just för att jag vet hur knäckt jag själv skulle bli...

Ylva sa...

Så sorgligt med katten!

Jag trodde jag skulle få en lugn dag på jobbet men det är den stora återlämningsdagen av läromedel.

Helena (Fiktiviteter) sa...

Usch vad hemskt med katten, jag beklagar sorgen. Själv gör jag som Anna ovan och stoppar huvudet i sanden och inbillar mig att nio år inte alls är någon ålder på en katt, vår misse ska leva minst hundra år till...

Och jag tillhör faktiskt också skaran som jobbar idag, men det är inte många fler här kan jag säga.

Bokomaten sa...

Ja, vår flickunge var bara 7 år gammal och det kom helt utan förvarning. Är dock två veckor sedan så den värsta hysterin har lagt sig, men kotten har nog tagit åt sig av oron. Och helt normal är man ju inte efter två vckor heller.:(

Verkar ändå vara en drös med folk som jobbar. Att döma av hur mycket människor det var på stan innan dock så skulle man kunna tro att det var nationell helgdag även idag.. Ylva, återlämning av läromedel?? Men är det elever på jobbet idag? Trodde alla var lediga.

Calliope sa...

Jag jobbar också och kommer nog få göra så en stor del av helgen också ... Hoppas få god mat ikväll, dock! Och lite eftermiddagsledigt på lördag :D

Hermia sa...

Så tråkigt med bloggkatten! :(

Min lediga dag är snart slut, jag har mest suttit i skuggan och njutit av sommarvärmen. Imorgon åker vi en liten bit norrut för att vara med på dop av en liten släkting till min man.

Önskar er en jättefin road trip!

cinnamonbooks sa...

Så tråkigt med blogg-katten. jag förstår att inget är som vanligt. Min Lusse-katt är 9 år och jag är livrädd att något ska hända honom..
Stora kramar till er.