fredag 21 juni 2013

Festlig fredag

 
 
 Just nu håller säkert många av er på och packar kläder, sovsäck och snaps inför kvällen skulle jag tro. Här har det varit sen frukost med jordgubbar och mandelmjölk. Lyx för denna bokbloggare kan jag säga. Snart ska det dock börja packas även här, fast mest blöjor, ombyten, hemmagjord flädersaft och auberginesill. Årets upplaga av "sillarna" är senapssill, wasabisill, flädersill och tacosill. Det är ju ändå fredag, liksom. Sedan bär det av till vänner vid havet men vi får se hur sent det blir. Kanske blir det en timme vid midsommarstången, kanske får vi vända redan på vägen dit om alarmet vägrar ge med sig. Kanske stannar vi sent å andra sidan. Hur som helst blir det en betydligt mindre blöt historia än tidigare år, fast jag har å andra sidan aldrig varit särskilt mycket för midsommar faktiskt. För mycket prestige.
 
Hur som helst lär det inte bli särskilt mycket läst idag heller, precis som alla andra dagar. Kanske blir det ett snabbt BAD dock. Det här artar sig till en riktig badsommar då jag redan tappat räkningen på hur många gånger jag fått hoppa i plurret den senaste månaden.:) Hur firar ni midsommar? Som vi? Vid havet med vänner och midsommarstång? Jordgubbar, rosé och potatis? Eller kanske utomlands? Amsterdam? Italien? Eller hemma? Kolonistuga? Hur som helst hoppas jag att ni är lediga, får en riktigt superskön helg och inte förvillar er bland féer och knytt! Sweet dreams!

3 kommentarer:

MarveW sa...

Trevlig midsommar!

Mrs Book Pond sa...

Vi hade en sådan där äckligt idyllisk midsommar på landet där barnen sprang omkring och skrattade och bara bråkade lite ibland. Och det regnade inte ens. Badade gjorde jag förstås inte. Jag är inte galen, som vissa andra ;)

Bokomaten.. sa...

Haha, men det är fasktiskt varmt i vattnet nu! Vi hade det också rätt idylliskt.:) Band inte så mycket kransar men var i alla fall vid havet och tittade på en midsommarstång!=)