tisdag 18 juni 2013

Äntligen jag!

Äntligen jag! : mina första år (kartonnage)Äntligen jag! : mina första år av Camilla Lundsten
 
När jag var liten så hade mina föräldrar en stor tjock bok som hetter något i stil med "Mina första år" eller "Boken om mig" eller något sådant. I den fyllde de i hur lång jag var när jag föddes, klistrade in min första hårlock, när jag tappade min första tand osv. Eller i ärlighetens namn så fyllde de i ganska dåligt men de hade i alla fall ambitionen i början. Min mamma hade en lika dan om sig själv och jag tänkte alltid att jag skulle skaffa en liknande bok om jag någonsin skaffade egna barn.
 
Den här boken är en mycket annorlunda variant på temat, men en ganska billig sådan i jämförelse med många andra. Den här inte lika omfattande i saker att fylla i men har lite andra uppgifter i stället. Där finns fortfarande info om vikt och längd vid födseln men sedan kommer sidor som "hur mamma och pappa träffades", "musik som var trendig när jag föddes" osv.
 
Extra kul blir det säkert för barnet om man läser de övriga böckerna av Lundsten ihop. Äntligen mat, Äntligen bajs osv. Undrar förresten hur många extra träffar den här bloggen kommer att få nu pga ordet bajs.. Eftersom den inte är jättetjock så blir den heller inte övermäktig att fylla i. Så det beror förstås på vad man är ute efter men jag gillar´t.:) Bokomaten rekommenderar!

Inga kommentarer: