tisdag 21 maj 2013

Infernaliskt


Ja, jag kan inte minnas att jag varit exalterad över någon Dan Brown-bok tidigare, men den här handlar trots allt om Florens och Dante. I ärlighetens namn har jag bara läst DaVinci-koden och tyckte den var.. Ja, ok. Spännande, vill jag minnas. Varken mer eller mindre. Får se vad jag tycker om den här så småningom. Än så länge har jag bara precis börjat och det är aningens blandade känslor till intrigen.. Mest stör jag mig på dessa otaliga referenser till hur den kvinnliga huvudpersonen ser ut. Hon är ett geni men det måste ändå hela tiden påpekas hur attraktiv hon är, vilken slank midja hon har, vilket blont och vackert hår hon slänger med, vilka graciösa händer hon har..

Florensporren däremot.. den får ganska höga poäng redan en kort bit in i boken...

2 kommentarer:

Lena sa...

Skall snart läsa denna. Ett par böcker först bara!!

Bokomaten.. sa...

Så är det alltid. Kan inte minnas en tid då jag "inte hade ngt tt läsa".:)