torsdag 23 maj 2013

Första biblioteksbesöket!


Ja, pocketen har varit på biblan för första gången! I säkert flera minuter.. Här, som i så måna städer, bjuder nämligen biblioteket på en gratis bok till den nyfödde. Här är det "De små barnens bok" från En bok för alla. Jag har själv stått och delat ut "min första bok" till nyblivna föräldrar så roligt att vara på andra sidan för en gångs skull. Nog första biblioteksbesöket här hemma för mig också på 7-8 år. Lånat på jobbet innan ju.


Titta så fina språkövningar det är i boken också..


Hur som helst, vi hann precis få vår bok och lite info innan pocketen förvandlades till ljudbok för döva och vi fick rusa ut igen, men ett framsteg ändå får man säga tycker jag.

2 kommentarer:

Det mörka tornet sa...

Vi fick den där som 1,5-års present! :-) Min son har älskat den! Specieltt tuttarna i början och bilderna där man ska peka ut olika saker!

Bokomaten.. sa...

LÅter super! Om den får vara någerlunda hel så kommer den nog att vara i några år alltså!=)