fredag 24 maj 2013

Fight club fredag


Efter debatt på twitter i morse huruvida detta var en Fia-fredag, Fis-fredag eller Fejk-fredag så tror jag att konsensus slutligen rådde kring Fight club fredag. Det passar väl ihop med den frispelsfredag som pocketen tyckte att var i morse.

Fight club-fredag går till på så vis att det alltså är fritt fram att fightas, verbalt eller fysiskt med valfri villig vän eller kollega. Kom ihåg att motståndaren bör vara villig dock. Inga fribrytarfalanger. Det kan vi ha nästa fredag.

Förslagsvis klär man sig ledigt så att man är beredd. Packa även med fördel ner handduk och kanske våtservetter och bandage i handväskan idag.

Jag som ska på trädgårdsevent och kanske på Vintagemässan i Malmö i helgen tror dock att min fredag kommer att bli sorgligt fri från Brad Pitt-liknande varelser. Det vägs dock upp av att jag tror att min helg snarare kommer att likna filmen nedan..



Sorry för att delar av fönstret försvinner här på bloggen som vanligt, men klicka vidare och titta på den på youtube eller klicka upp den i helfönster direkt här.

Förhoppningsvis kommer jag även att hinna med lite läsning i helgen. Kanske Jane Austen men mer troligt Dan Brown. Där stänker blodet också en hel del kan jag tala om. Då pocketen har kommit in i en extra uppmärksamhetskrävande faaas så har det varit oerhört lite lästid den senaste veckan och jag har kanske bara kommit halvvägs genom Inferno. För ett halvår sedan hade jag läst ut den på ett par dagar..

Vad hittar ni på? Någon mer som ska på mässa? Ut i rabatten och påta? Gatsby på bio? Jobb? Fira mors dag? Håll utkik efter ev damer i empireskuret dock och gå över på andra sidan gatan om ni inte är beredda på att få latten slagen ur händerna..  

Inga kommentarer: