fredag 3 maj 2013

Festlig fredag


Ja, tillbaka igen efter uppehåll för stugbesök förra veckan. Även om vi inte kan hitta på så mycket tillsammans så har det ändå varit oerhört skönt att komma bort lite. Få titta lite på havet, tända brasa, läsa i soffan och dricka kaffe utomhus på trappen i stugan. Valborgsbrasan blev dock inomhus.. Katterna älskar att vara på ett ställe där de kan se tusen småfåglar genom rutan, fast uppskattar mindre när man själv sitter på ena sidan fönstret och de på andra sidan och vill ut.. 

Idag är det stort BVC-besök inplanerat. Lillpocketen ska få tremånadersvaccin och vi fasar inte så lite för hur det ska gå då alla hans äldre kompisar verkar ha reagerat med stora trotsgråten. Eventuellt börjar den redan nu här i bakgrunden så gotta dash! Berätta gärna vad ni gör i helgen! Här ska det förmodligen trädgårdas och läsas lite i Wierdo av Cathi Unsworth! Riktigt spännande kan jag meddela!

Bilden för övrigt hämtad här.

9 kommentarer:

Mrs E sa...

Sprutan är jobbig, men alla reagerar nog olika. Min Lill-Grefvinna storgrät när den togs men ca 10 min efter somnade hon vid bröstet och glömde sedan bort vad som hänt och var glad när hon vaknade - vi får hoppas att din pocket är likadan :-)

I helgen blir det nog mest promenader och hushäng - kanske sy ett par gardiner och pyssla lite.

Trevlig helg!

Ylva sa...

Lycka till med vaccinet! Här blir det glass och minizoobesök idag. Jag har inga barn men gillar barnaktiviteter.

Lingonhjärta sa...

Åh stackars Lillpocketen! Men det är snabbt över det där och sen när ni är hemma igen är det skönt att ha det gjort.

Själv ska jag på trettioårsfest imorgon mitt på dagen hos svenskar, ska ut till trädgården igen och påta runt och läsa klart Underbara Helvete som får mig att känna mig som 17år igen. Gillar den väldigt mycket även om den är totalt förutsägbar och lite fjortis. Ibland är det så skönt med sådana böcker :D

Bokomaten.. sa...

Åh, nog har det skrikits alltid, men nu sover den lille arvingen gott en liten stund. Han som aldrig vill tupplura annars! Mycket trevligt. Och den där sprutan är säkert glömd redan.

Pyssel låter supertrevligt. Blir nog liknande här också, troligtvis i trädgården om jag får lite avlösning.:)

Ylva: Jag var stamgäst på pettingzoo långt, långt innan pocketen dök upp så jag förstår dig. Hoppas ni har killingar! Kan vara det sötaste som finns!:)

Bokomaten.. sa...

30-årsfest mitt på dagen, Lingis! vad härligt! Egentligen mycket bättre ju! När alla är pigga och man kan hålla på hela dagen!

JAg var också lite småsugen på Underbara Helvete, men har så mycket att läsa! Ser fram emot att få veta vad du tycker!=)

Mrs Book Pond sa...

Ser att det gick bra med sprutan. Minns inte att våra ungar blivit sjuka efteråt, men man glömmer snabbt också ;)

Har haft en ledig dag ensam hemma, vilket är en stor bonus och känns festligt i sig fastän jag inte gjort någonting. Blir nog en lugn hemmahelg här, men inget dåligt i det! :)

Jenny B sa...

Åååå, vilken härlig bild! :)

Av olika anledningar har det inte blivit så många kulturbesök på sistone. Det tar jag igen den här veckan - teater ikväll och konsert på söndag!

Ha en fin helg, stora och små!

Anonym sa...

The traditional examples of these types of exercise routines could be the chest fly or the shoulder raise.


Review my blog post: free weights for sale

Fru E sa...

Hoppas att sprutan gick bra! Det är nog olika hur mycket man reagerar. Mina barn har alla reagerat olika och det har skiljt sig från gång till gång också. Jag har haft en latmnashelg och suttit på altanen och gottat mig i solen det mesta. Inte dumt med vår! :)