fredag 17 maj 2013

Färgglad Fredag




Hoppla hej! Hur har ni det i sommarvärmen? Här är det gnälligt värre. Lite osäker på varför men därför får det bli en kort fredag här på bloggen. I veckan har vi haft bibliotekspremiär med pocketen. I säkert fem minuter stod han ut med att vara inne på biblan innan han utstötte ett gallskrik så vi fick lämna lokalen i all hast. Inlägg om vad vi gjorde där kommer förhoppningsvis nästa vecka.:)

I övrigt har det inte blivit mycket gjort den här veckan. Pocketen är i en faaaas och gnäller över det mesta. Vill ha konstant fokus på honom...

Helgen däremot, bjuder på.. Ja, just det, som halva svenska folket blir det schlager här. Hade jag varit hemma hade jag med all säkert inte tittat men ska nu hem till kompis för fest och ett militäriskt strikt bedömningsschema för alla bidragen. Inget ont om schlager, bara inte riktigt min grej med tv-galor och tävlingar överhuvud taget. Kul att träffa vänner dock. Frutom schlager så blir det ev lite husvisningar och Dan Browns Inferno om det blir tid över.

Och färgglad fredag? Ja, är ska förhoppningsvis färgas hår till en mer vårig/somrig färg... Om jag vågar. Ni kan ju få gissa på vad..

Vad hittar ni på? Kammarkonserter? Min förra helgen var precis hur bra som helst. Brödbak? Schlagermingel? London eller Italienresor? Fast då får ni gärna hålla tyst så jag slipper bli avundsjuk..:) Och vad läser ni för tillfället? Dan Brown som jag? Ni kan ju följa mig på twitter om ni vill läsa om min frustration när jag läser..:)

Bilden är från en gammal annons på etzy.com. Tyvärr är de inte längre till salu.

7 kommentarer:

Jenny B sa...

Lilla pocketen! Så bra att du bibliotekstränar honom, det är lika bra att han vänjer sig redan nu!

Ikväll skall jag lura med min nye och jättefine pojkvän på teater. :) Imorgon skall vi spela brädspel med vänner. På söndag hade jag tänkt pussla in museibesök, bio och måla naglarna, men med en ny man i sitt liv hinner man inte med allt man tänkt sig, eller hur Bokomaten? ;)

Ha en fin helg, allihopa!

Ylva sa...

Här är det lite tvärtom. Jag brukar kolla schlager men ska på en fest där vi inte ska titta på TV. Så det blir nog bakfylla framför reprisen...

Mrs E sa...

Ja du, helgen bjuder ikväll på middag med vänner, imorgon snorkigt finkalas för min svåger och svägerska - de ska få göra en massa snobbgrejer (jag får dock inte avslöja vad, men kul ska det bli) och på söndag tror jag vi tar och pustar ut. Ingen schlager och ingen Dan Brown. Hoppas du får en fin helg!

Anakin sa...

Nå - blev det nån ny färg??? Nyfiken!

Anakin sa...

Rött tror jag!

Lingonhjärta sa...

Det här har jag sysslat med lite: http://www.lingonhjarta.com/2013/05/nastan-snuskigt-billiga-e-bocker.html

(Ping pingilingiping ping :))

Bokomaten.. sa...

Nä, Anakin, någon ny färg hann jag tyvärr inte i helgen men får hoppas på nästa elg istället. Rött är nära, en inte ritigt rätt, hehe. År se om jag vågar såvfår du se resultatet sedan.

Och JA, de nya männen kan ju ta lite tid men ooOOoouuhh, Jenny! (Läses med isinuant collage-film-röst).:) Spännande, spännande! Tur du hittat en teatergåare i alla fall.:)