måndag 15 april 2013

Tidskriftsenkät

It´s a truth universally known att bokbloggare gillar listor. Det är ju även allmänt känt att de sällan begränsar sig till böcker utan även gärna läser mjölkpaket, morgontidningar, reklamskyltar och inte sällan instruktionsmanualer men den här gången tänkte jag hålla mig inom tidskriftfacket. Jag tänkte att det kunde vara kul att titta lite på bokbloggarmaffians övriga läsvanor så jag satte helt enkelt ihop en liten tidsskriftsenkät! Fyll gärna i på din egen blogg!

Prenumererar du på eller läser regelbundet:
Books & Dreams? Nej
DNs boklördag? Nej
Skriva? Nej
Litteraturmagazinet? Ja

Vi? Dem?
Vi föräldrar? Nej
Vi Läser? Sjungande JA!
Vi i villa? "Vi i bostadsrätt..."

Tag ställning!
Damernas värld eller Arena? Ok, läser mycket oftare Damtidningar än samhällsmagasin
Elle Interiör eller Elle Mat & Vin? Elle Mat & Vin
Sonic eller Flm? Gillar både film och musik men har bättre koll på film än musik och behöver därför lite mer hjälp i musikdjungeln. Så Sonic.
Svensk Bokhandel eller Biblioteksbladet? Numera lite osäker. Förr tyckte jag att SB var så mycket roligare och bättre producerad än Bbl.
Allt om resor eller Allt om trädgård? Föredrar Vagabond som resemagasin och skulle hellre välja det framför någon av dem.
Filter eller Icon? Filter
Hälsa eller Baka? Baka
Antik & Auktion eller Icakuriren? Ingen av dem men.. kanske Icakuriren passar bäst in på mitt liv.
Kattliv eller Härliga hund? Kattliv (Fast gillar hundar också
Svenska eller utländska? Läser både svenska och en del engelska/amerikanska tidningar

Hur många tidskrifter prenumererar du på? Eeh.. tappat kollen..
Läser regelbundet? Läser nog mest de jag prenumererar på men köper även lite resetidningar då och då.
Läser du morgontidning? Nope, när jag jobbade så blev det morgontidning ibland på 10-fikan ocj Metro på bussen. Nu ibland nyheterna på nätet på paddan, men inte varje dag.

Papper eller Elektroniskt? Beror på vad det är men föredrar eg papper.
Hinner du oftast läsa ut ett nummer innan nästa kommer av dina tidsskrifter eller samlar du på hög, din junkie? Samlar så på hög..

Och här har vi en avgörande personlighetsfråga:
Helår eller erbjudanden? Erbjudanden, generellt Är ej så trogen av mig..

Vilka tidskrifter prenumererar du på? Om du vill kan du dela upp i papper och elektroniskt.
Papper: ViLäser, Damernas värld, Daisy Beauty, Djurens rätt, Buffé, typ.
Elektroniskt: Allure, Vegetarian times, VegNews, Amerikanska Elle och emellanåt Vanity Fair eller Harpers Bazaar. Dessutom en drös fototidningar till Bokomaken.

Nu skriker pocketen i högan sky här igen så: fyll i och bygg ut som ni vill! Over and out!

9 kommentarer:

Mrs E sa...

Kul! Återkommer när jag svarat.

Mrs E sa...

Sådär! http://whatyoureadin.blogspot.se/2013/04/bokomatens-tidskriftsenkat.html

Bokomaten.. sa...

Det gik fort! Surfar in och kollar.:)

Fru E sa...

Tappat kollen på hur många tidskrifter du prenumererar på?? Gosh, det låter som om du är ohjälpligt förlorad i tidskriftsträsket! :)

Bokomaten.. sa...

Heh, det är för att jag hoppar på och av erbjudanden då och då och maken skriver upp oss på olika figitala prenumerationer när de är erbjudanden. Det är jättebilligt att prenumerera på amerikanska tidningar tilll paddan. Vegetarian times tror jag inte kostar 80 kr för ett helår ens.

Västmanländskan sa...

Hakar också på.

Bokomaten.. sa...

Läste in enkät, Västmanländskan.:) Jag menade förstås en del av ovan som exempel.:) Inte att an måste läsa just Damernas värld utan mer mode och kvinnotidningar i allmänhet.:)

Västmanländskan sa...

Ja, det förstod jag! :)

Anna (Bokstävlarna) sa...

Jag får känslan av att jag är en ovanlig bokbloggare då det enda av ovanstående jag läser är Skriva. Och då bara några strönummer då och då. Plus Utopi! Det enda jag prenumererar på faktiskt. :)