fredag 5 april 2013

FrossaFredag


Ja, tänk ännu en vecka har gått och det är bara 4 dagar sedan det var påsk fortfarande! En vecka som likt en berg- och dalbana här hemma har mest gått neråt på slutet. Underbart ledig måndag men sedan bar det snabbt utför då bokomaken åkte iväg med jobbet och lämnade denna bloggare ensam att bli magsjuk och få feber med en liten pocket som ständigt vill ha uppmärksamhet. Tack gode gud för att jag mår bättre idag och  i alla fall få behålla maten även om jag inte direkt mår prima när jag tuggar i mig den ännu.. Huva. Dessutom har maken kommit hem igen så den här helgen räknar jag kallt med att bli servad och omhändertagen till max.:) Jag har inte ens kunnat läsa eller se på film här i sjuksängen! Snacka misär! Förhoppningsvis blir det lite mer av den varan nu i helgen dock när jag mår lite bättre. Imorgon skulle jag egentligen gått på partaj och fått leka med andra vuxna lite grand men si det får vi nog hoppa över. På söndag blir det dock barndop, och mår jag bra så att det inte finns risk att smitta ner småbloggarna i kyrkan så tänkte vi i alla fall ta oss till det. Finaste kotten som ska döpas (och finaste mamman som håller i det) så man vill ju verkligen inte missa. Ska bli roligt att plocka fram fintröjan till pocketen också.:)

Ritual av Mo Hayder är nästan utläst och jag tittar in i hyllvärmarhyllan igen och tänkte börja på Saga Svärd som jag så snällt fick på mailen. Förhoppningsvis får jag lite datortid och kan kommentera på lite bloggar (så svårt när man läser via telen i amningssoffan) och skriva något mer inlägg till nästa vecka. Vad hittar ni på? Teater? Brödbak? Restaurangbesök? Biblioteksbesök?

5 kommentarer:

Lingonhjärta sa...

ÅÅH! Fy vad skruttigt du har haft det. Hoppas du mår snabbt bra nu i helgen och att Bokomaken skämmer bort dig rejält. Själv ska jag på bröllop men har fått varit beordrad av doktorn att vara sängliggande denna vecka så ska försöka få tillstånd att gå i helgen om jag sitter ner hela tillställningen. Annars får jag ligga på hotellrummet och läsa medan Herr Lingis festar loss. Inte fy skam det heller :D

Anakin sa...

Ojoj, stackars Bokomaten och stackars favvo-Pocketen! :( Skönt att höra att ni är på benen igen. Eller ja, åtminstone du, annars är det en tidigt utvecklad pocket du har fått, hehe. Avståndskram till alla tre! Och tack för böckerna förresten - läser för fullt :)

Mrs E sa...

Skönt att du mår bättre, stackare! Hoppas du får en fin helg och att ni kommer iväg till dopet. Vi ska fortsätta fixa i sovrummet (äntligen färdigrenoverat!) och så kommer min familj + gamla grannfamiljer hit för en spelkväll. Söndagen ska vi nog mest slappa och fixa lite i huset.

Bokomaten.. sa...

Tackar hörni, är på benen idag och har fått behålla frukosten och lunchen och allt så ska nog gå bra det här. Kan dock inte rekommendera magsjuka när man är gräsänka. Klart dålig tajming.

Och stackars dig, Lingonhjärta!! Hoppas verkligen att du slipper sängen idag och får gå på bröllop. Bröllop är kanske något av det bästa som finns.:) Så mycket glädje och kärlek på en gång. Gråter var enda gång.:)

Låter som en skön helg för dig Mrs E, men ändå ganska hektisk om ni ska ha en massa besök! Ni kan ju passa på att ha lite invigningfest för sovrummet då också även om det inte är färdigfixat.

Anakin: jo, övervägde att ringa dig och be om hjälp men du hade inte kunnat göra mycket för vare sig pocketen eller mig och jag ville inte riskera att smitta din lilla klimp heller.

Anakin sa...

Åh Bokomaten! Så klart att du hade kunnat ringa! Fast nej, jag hade gärna ställt upp själv men hade inte gärna smittat Vrålapan förstås. Men jag hade gärna handlat eller gjort en lasagne! Dumt att jag inte tänkte på det själv :/