fredag 19 april 2013

FlamingoFredag


Ja, någon gång ska det ju vara det, eller hur? Helena har flamingos på kjolen och jag tänkte försöka undvika att spela crocket med en idag. Får se hur det går.:) Personligen är jag ganska förtjust i flamingos då det är lite av symbolen för Art Deco-staden nummer 1, Miami. Den mesta Art Deco-fågeln måste ju annars vara världens vackraste, nämligen påfågeln, men flamingos är kul. Och lite kitsch. Och kanske lite mer 80-tal numera då i alla fall jag tänker på Miami Vice och axelvaddar också, tyvärr...

Nå, det var ju en avstickare. Känner ni för att diskutera mer om flamingos finns ju kommentarsfältet helt lägligt här nere.:)

Utanför Bokomatens fönster slåss solen med regnmolnen och det är ett allmänt ambivalent väder. Förhoppningsvis blir det fint i helgen i alla fall för Bokomaten tänkte försöka ta sig ut med pocketen på en längre tur. Nämligen för att titta på.. just det, flamingos, på zoo. Och djurbarn i allmänhet. Vi får se vad det blir av det. I helgen väntar även husvisning, och strax kommer bokomatens mamma för att beskåda pocketsläppet och käka tårta. 

Om det blir tid till det så hoppas jag som vanligt på lite datortid och på att få läsa lite. Jag har läst ut Taliah Pollacks "Saga Svärd" och tänkte ge mig på Alex Marwoods Onda flickor. Verkar mycket lovande. Kanske blir det till att parallell-läsa med Kolterjahn för jag är verkligen sugen på "Den bästa dagen.." också. Vad läser ni? Och vad hittar ni på? Målar om? Bakar bröd? Jobbar? Do tell"!

8 kommentarer:

Ylva sa...

Man kan köpa fina flamingohalsband här:
http://www.shop.cooee.se/sv/eccentric/eccentric-halsband/flamingo-necklace.html

Bokomaten.. sa...

Jättefina ju!!

Mrs E sa...

Älskar flamingos - har en liten samling här hemma (örhängen, väskor, prydnader). Men men, vad hittar jag på i helgen? Jo, imorgon ska hela familjen E och ett par vänner till Varberg på "Hönsbytardag, barnloppis, mat och hantverk" - har ingen aning om vad det är men hittade eventet på fb och tyckte det lät kul. På kvällen blir det fest för en kompis och söndag ska det gjutas golv i gästbadrummet. Hoppas på lite läsning och att vi börjar inreda vår (min) walk-in-closet.

Hoppas du får det trevligt på zoo!

Jenny B sa...

Så kul med en flamingo-fredag som omväxling! Jag kommer nog inte att hinna med så mycket kultur i helgen, men jag är glad ändå.

Ha en fin helg! :D

Helena (Dark Places) sa...

Yay för flamingofredag! :)

Här blir det som sagt Onda flickor, fast mest häng med min syster som kommer hem från England över helgen för att fira vår far (60 på måndag). Det blir en festlig helg, hoppas jag - och jo, flamingoklänningen får vara med på ett hörn!

mariasbokliv sa...

umgås med min pocketsamling ;) o tittar på lamm.

Bokomaten.. sa...

Mrs E: på något sätt är jag inte alls förvånad över att just du har en flamingosamling.=) Och den där walk-in-closeten känns som en följetong.:) Hoppas ni kommer någon vart!

Jenny| För omväxlings skull.:) Du är den mest engagerade kulturtant jag vet.;)

Helena: Ska tänka på dig när jag tittar på flamingosar! Goppas ni får roligt! (Lär ni ju ha)

Maria: :) Vet inte vad som är bäst i den meningen.;) Jo, det gör jag, LAMM!!



Emmas Bokhylla sa...

Åh, FlamingoFredag! Jag som nyligen köpte glas med flamingos på! :-)