måndag 22 april 2013

Bon voyage


Nej, hör ni. Nu när det är så fint väder och bara för att jag kan så tar jag min pocket och ett gäng inbundna historier och drar till sommarstugan i Halland. Jag inser att jag är sjukt optimistisk som packar ner två brittiska deckare, en ungdomsbok, Kolterjahns bok om Karin Boye och en extra e-bok på paddan för att vara säker... Eller hur.. Vi planerar att vara borta till 1:a maj.. Skulle kunna räcka med en av de ovan nästan..  Men när det gäller bokpackning är jag obotlig optimist.. Jag kommer inte vara inne på bloggen så mycket medan vi är borta, helt enkelt för att det inte finns wifi i stugan utan man får surfa på 3G. Lite schemalagt har jag dock och förhoppningsvis blir det lite att skriva om när vi kommer tillbaka också. Halmstad bibliotek kanske, t ex? Flera år sedan jag var där men har för mig att det var ett fint bibliotek. Om ni har tips om bokloppisar eller något i Halmstad-trakten får ni gärna plita ner en kommentar också.

Ikväll tänder jag grillen i trädgården och imorgon tänker jag få sand mellan tårna! Det har jag bannemig förtjänat.

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Det gör du helt rätt i, ha så trevligt!

Lingonhjärta sa...

ÅH! Ha det så underbart! Det låter helt klart som bästa beslutet någonsin :D