torsdag 7 mars 2013

Vad ska jag läsa?














I min strävan att gå igenom mina hyllvärmare så tänkte jag sno en idé från fiktiviteter och helt enkelt ta lite hjälp i valet och kvalet här hemma. Vad ska jag läsa här näst egentligen? Även om lästiden är förminskad så HAR jag trots allt lite tid då och då. Jag har plockat fram lite titlar som jag gärna vill läsa allihop men som stått i hyllan kortare eller längre tid. Först tänkte jag att jag nog plockat ihop en ganska så spretig hög men när jag tänker efter så är det, möjligen med undantag för Strachan, ändå spänningslitteratur alltihop. Även om det spänner från Period Crime till Fantasy/Äventyr.

Så, vad tycker ni? Vilken hyllvärmare ska jag ta tag i här näst? Om man inte kan se vad det är för något på bilden så kommer här en lista:

Cava-kungen av Kåre Halldén
Till Skogs av Tana French
Divergent av Veronica Roth
Jorden sjunger i B-dur av Mari Starchan
En Osynlig av Pontus Ljunghill

9 kommentarer:

[Anna] sa...

Tana French till skogs!

Lingonhjärta sa...

Till Skogs :) Har den här hemma jag med som hyllvärmare så du får gärna läsa och sen peppa lite. Har hört att den är grym dock ;D

Bokomaten.. sa...

Ja, den är dessutom äldst på listan och jag har velat läsa den länge nu...

Carro sa...

Divergent!
Dags att komma ikapp resten av bokbloggarna nu ;)
Och så att du kan hänga med i alla jämförelser med hungerspelen och andra dystopier ;)

Howhollowheartandfull sa...

Människor, i alla fall de som gillar YA, verkar gilla Divergent!

Bokomaten.. sa...

2-2 till Tana french och Divergent alltså! Msänkte någonstans att det skulle bli någon av dem..

Alba Bjellebeck sa...

Divergent!! Den MÅSTE du läsa :)

Helena (Fiktiviteter) sa...

Till skogs! Om du inte är väldigt känslig inför barn som far illa och så för då röstar jag på Divergent (men den är inte alls lika bra som French)...

Bokomaten.. sa...

Åh, nu blev det ju dött lopp här! Jag som just bestämt mig för Divergent! Läser ut dem korta boken jag har emellan just nu så ser vi då! Inga problem med barn som far illa tror jag. Ja, i deckare då förstås.. Däremot tittar jag även på en TV-serie just nu som heter Bodies.. Deckare, typ, på förlossningsklinik! A BIT to close to home... Tur det är post och inte pre förlossning för min del i alla fall, men den är sjuukt realistisk. Huva.