fredag 8 mars 2013

(Fyll själv i valfritt ord på F) Fredag



Idag får det bli ett kort och snabbt fredagsinlägg pga skrikande och hungrig pocket i famnen. Det är få minuter jag har över för att skriva på datorn och kör pekfingervalsen. Med ett pekfinger.. Efter gårdagens inlägg har jag kommit fram till att helgen ska ägnas åt Veronica Roths Divergent i alla fall eftersom jag slutligen läst ut Waking the moon, inlägg på väg! Eftersom maken är ledig i helgen, minus lördag kväll visserligen, så kan det nog bli lite skrivtid. Ikväll blir det förhoppningsvis även lite soffhäng, beroende hur Mr Kolik planerar sin kväll.. Dessutom har bokreapaketet äntligen anlänt så blir nog lite genomgång av det också! Älskar att öppna stora bokpaket! 

Vad läser ni just nu? Och vad hittar ni på för intellektuella och kulturella saker i helgen?

PS. Det är inte barnet på bilden som förekommer i inlägget.

10 kommentarer:

Anakin sa...

Hehe, med tanke på tidigare allegorier tycker jag att både "bokreapaket" och framför allt "öppna stora bokpaket" ger roliga bilder i mitt huvud. Men så återupplever jag bajshumorträsket för tillfället själv!

Här ska läsas E George-deckare och mosas palsternacka, och det anses ändå högintellektuellt och företagsamt i mitt liv just nu...

Just läst ut "midnattscirkusen" (tror jag att den heter). Söt och drömmande!

Bokomaten.. sa...

Nattens cirkus kanske? Av Erin Morgenstern? Står i olästahyllan här också..:)

Och George-deackare! Du vet att hon är/var(har hon lämnat landet?) i Sverige nu?

Ylva sa...

Jag är fulkulturell i helgen; läser Fällan av Unni Drougge och ska se mellofinalen.

Bokomaten.. sa...

Haha!! Finkulturellt så det skriker om det! Glöm inte rödvinet och koftan, Ylva!;)

Lingonhjärta sa...

Hahaha! Jag är gräsänka i helgen och ska skriva skriva skriva i mitt nya fina block hade jag tänkt om jag kan komma över det faktum att jag kramade lejonunga igår. Bäst att passa att skriva på när man är ensam hemma :)Det blir nog också en hel del läsning och rödvinstjut :D

Jenny B sa...

Haha, de stackars små ledsna barnen (bilden och pocketen)! Hoppas du får litet läsro!

Jag skall träffa vänner ikväll, kanske gå på teater imorgon (igen), och ÄNTLIGEN baka bröd! Det var flera veckor sedan sist jag hann det. Och när man bakar bröd, då har man tid att sitta ned och läsa. :) Jag har precis läst ut några böcker så vi får se vad det blir.

Trevlig helg!

bokdjungeln sa...

Jag läser novellsamlingen Tropiska fiskar av Doreen Baingana, men jag är smått uttråkad. Blir inte tagen av texterna. Annars ska jag faktiskt titta på Melodifestivalen.

Bokomaten.. sa...

Baka bröd, Jenny!! Mycket bra helgaktivitet, hoppas du fyllerfrysen i fall det blir ont om tid de kommande helgerna också.;)

Här har det inte alls tittats på melodifestivalen, pocketen är än så länge inte hooked på schlagers.:)

Hoppas skrivandet gått bra också, Lingonhjärta! Längtar efter att få läsa den bästsäljare så tycker du ska ordna fler skrivhelger.:)

Vicky sa...

Här kommer en lite sen fredagskommentar, men jag har ägnat helgen åt att få ordning på datorn (eller var det någon annan som gjorde det åt mig kanske...) så jag har inte kommit till skott tidigare :)

Bokomaten.. sa...

Låter som en synnerligen produktiv helg i så fall, -vicky.:)