fredag 22 mars 2013

Festlig Fredag


Just like that. Så är han på besök. Liksom påskharen eller John Blund. Eller Gumman Tö. Mr Kolik. Och hur mycket man matar eller går runt och gungar fånigt till skumpig musik (vi har nu övergett Avicii för Marsch musik, pocketens smak är flyktig) hjälper det mest korta stunder. Favoriten just nu är Thriller med något Marschband från Ohio...

Men som tur är är det ju inte alltid. Vissa dagar sitter vi i soffan och läser och allt är hur bra som helst. Med tanke på gårdagnattens aktiviteter är dock kvällens aktiviteter märkbart hotade. Bokomaten ska nämligen på glammig fest. Disputation och hela baletten. OCH imorgon! Kors i taket! Just nu är dock denna bloggare lite av ett vrak av trötthet och huvudvärk och ev lite feber så vi får se om det istället får bli pizza, film och att turas om med bokomaken om att äta respektive marschera.

I veckan har jag lidit stora kval över mitt avklippa hår men också läst en helt underbar bok. Tell the wolves I´m home som cirkulerar flitigt bland bloggarna nu. Vi är ett litet gäng som twittrat/twittrar om läsningen i veckan. Häng på vet jag, om ni läser. Hashtag #ttwih.

Jag ber också om ursäkt för att jag är dålig på att svara på kommentarer nu för tiden. Jag får stjäla till mig en stund vid datorn då och då. Men jag läser alla, uppskattar dem enormt och TÄNKER i alla fall svar på alla kommentarer vilket i och för sig inte hjälper er så mycket.:)

MEN.. Nu vill jag veta vad ni har för er! Skidor? Gumman tö har ju faktiskt inte kommit än. Det är precis hur vackert som helskt utanför mitt fönster. Det virvlar massor med stora flingor och känns som att vara i Narnia. Jag vet, jag ska vara tyst...

Läser ni också Tell the wolves I´m home eller något annat? Festligheter? Eller kanske förbereder ni er för resa över påsken? Nästa vecka är det ju lov för många!

6 kommentarer:

Anakin sa...

Själv letar jag jobb och det går inget vidare just nu. Lite deppig och ganska mycket ångest! Har du någon bok som passar till det? :) Annars planerar jag bara att ligga ihopkrupen på golvet och kvida av ångest. Eller kanske städa lite, vad som passar bäst. Hoho, livet är gött ibland.

Bokomaten sa...

Sötnos!!! Kramen! Känn hur jag omsluter dig och säger att det ordnar sig. Vet att du är för smart och uppriktig för ditt eget bästa men någon kommer att inse att det faktiskt är BRA att ha någon som är riktigt intelligent påläst anställd. Och du, en ångestbok kan jag faktiskt rekommendera som jag tror att jag kan ha gett dig en gång? Konsten att tala m en änkling av Tropper. Svart humor kanske kan funka.

Cinnamon sa...

Tell the wolves I´m home var den bok jag läst ut sist. Så bra! Jag har inte skrivit om den än trots att det är nästan en vecka sedan jag läste ut den.
Annars läser jag Interview With the Vampire till bokcirkelträffen imorgon och har börjat lyssna på The Forest of Hands and Teeth när jag promenerar.

Bokomaten sa...

Interview with the vampire! Nostalgin!:)

elisabeth sa...

kolik? testa sempers magdroppar. kanske hjälper lite?

Bokomaten.. sa...

Det gör vi Elisabeth! Hjälper faktiskt lite! Det och miniform. Och allergivänlig mjölkersättning. Den ekologiska skrek han tyvärr i ett dygn utav..