tisdag 5 mars 2013

BBCiPlayer

Det finns  annat som hotar Bokomatens läsning än pocket-Bokomaten.. Har ni hört talas om BBCiPlayer? jag vet inte om detta är en app som även finns till Android, men för 65 kronor i månaden har jag nu en oändlig samling BBC-producerade program på min padda. Allt från dokumentärer om victorianska kyrkogårdar till "A bit of Fry & Laurie" till kostymdramer i sådana mängder att jag blir alldeles stressad. Senast såg jag filmatiseringen av Sarah Waters roman, Tipping the Velvet, som jag verkligen kan rekommendera. Dessförinnan var det miniserien "Byron", en kanske  inte helt historiskt korrekt men underhållande berättelse om Lord Byron. Ni märker hur jag lyckas koppla det här till att det är en bokblogg jag har, va..?
Att se program på paddan är suveränt när man inte lyckas ta sig upp ur soffan på flera timmar pga igelpocket. Dessutom kan man se 10 minuter i taget mellan promenaderna i hallen när det humöret kickar in. Det är lättare än att hålla en bok i alla fall. Dessutom finns där otroliga mängder program som jag velat se ganska länge så win, win, win!

Hoppas bara inte att det här innebär döden för bokbloggen.:) Får väl börja skriva om alla TV-serier istället i så fall.:)

Inga kommentarer: