tisdag 12 februari 2013

Ny Bridget Jones på g..

På twitter läser jag att Helen Fielding ska släppa nytt! Och det ska tydligen vara en "uppföljare" till Bridget Jones-böckerna! Jag är ingen van chick-littläsare men boy oh boy vad jag ältade Bridget Jones när jag var några och 20. Framför allt den första boken men sedan läste jag ju även uppföljaren och Olivia Jules-boken. 

Jag funderar på om jag vågar läsa den här boken för jag läste om Marian Keyes för något år sedan och blev grymt besviken. Jag kommer förmodligen inte kunna hålla mig borta dock. Något mer om innehållet än att det ska vara "ett nytt stadie" i Bridgets liv kan jag inte hitta när jag googlar på nätet. Något titel eller närmare släppdatum än hösten 2013 kan jag inte heller lokalisera. Någon annan som har mer info? Man kan ju misstänka att efter singelliv och parliv så kommer babyliv eller kanske bröllop. Hoppas, hoppas.. Älskar filmbröllop.:) Någon mer som influerades av och älskade Bridget när hon först släpptes?

4 kommentarer:

Lena sa...

Jag kommer troligtvis att läsa boken!

Mrs E sa...

Bridget-böckerna är och kommer alltid vara en stor del av mitt liv. Älskar Bridget, måste läsa. Hoppas den inte floppar.

Stringhyllan sa...

Jag läste aldrig Bridget Jones men väl Olivia Joules! Det var faktiskt en tämligen trevlig bok.

Bokomaten.. sa...

Ja, jag gillade Olivia Jules också men Bridget kommer alltid ha en speciell plats i hjärtat, precis som hos dig Mrs e.:)