tisdag 19 februari 2013

Läsningsenkät

Hittade denna lista hos Bokbabbel som i sin tur snodde den från Julia Skott.;)

1. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen! Svårt att koncentrera mig på ljudbok, om det inte är en låång bilresa kopplat till. Bokomaken läser bara ljudböcker dock. 
2. Pocket eller inbunden?
Pocket, gärna storpocket fast jag vet att många inte gillar det..
3. Påhittat eller verklighetsbasert? (fiction/nonfiction)
Åh, inte BOATS!
4. Harry Potter eller Twilight?
Ehh, Harry Potter?? Förstås?
5. Fantasyvärld eller vår värld?
Gärna en kombination, faktiskt. Annars.. kanske vår värld lite oftare, men läser gärna båda.
6. Kindle, iPad eller annat?
Kindle på Ipad.
7. Låna eller köpa böcker?
Både och! Mycket av det jag vill läsa finns inte på biblan, men när jag jobbar brukar jag släpa hem en liten kasse i veckan, typ..
8. Bokhandlar eller online?
Återigen, mycket jag gillar att läsa är lättare att få tag i på nätet men gillar att strosa runt i välsorterade bokhandlar och upptäcka nytt! Som på biblan! De vanliga bokhandlarna brukar inte ge mig det lika mycket som nischade affärer dock, typ Pocketshop, SF-bokhandeln, Upsala English Bookshop osv.
9. Ensamstående bok eller trilogi?
Ensamstående, 
10. Tjock bok eller tunn bok?
Oftare tunn, men favoriterna är ganska tjocka.
11. Romans eller action?
Är action ens en genre? Typ Snabba cash då, el? Ok, romantik i så fall. 
12. Mysa under filt eller steka i solen?
Sol!!!
13. Varm choklad eller latte?
Hmm.. Svart kaffe, tack. 
14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Naturligtvis båda! Recar är ju de bästa tipsen! VISSA böcker vill jag inte få spoilade dock, om jag redan vet att jag tänker läsa så kanske jag läser recarna i efterhand. Ibland. Ibland vill jag veta om det är lönt av mig att lägga tid på en bok jag är osäker på och vissas smak litar jag rätt bra på.:)

2 kommentarer:

Fru E sa...

"Kindle på iPaden"?? Är inte Kindle en egen läsplatta? Förlåt, men jag fattar inkentinken. Seriöst. :)

Bokomaten.. sa...

Kindle finns som app.:)