fredag 15 februari 2013

Festlig fredag


Ja, för två månader sedan byggde jag bibliotek, boktipsade i kubik och planerade inför IT-satsningar på jobbet. Idag har jag ammat, bytt blöja, ammat, flaskat, varit på BVC, bytt blöja och ammat igen. Tur man kan läsa medan man ammar i alla fall. Kommer förhoppningsvis bli en bildad kille det här för jag försöker läsa dagens dikt för honom också. Man ska ju börja någon gång, eller hur? I helgen har vi inte mycket annat planerat än att fortsätta på samma sätt. Ev träffa några vänner som kommer förbi. Och se på spåret, heh. 

Vad hittar ni på? Läser ni något spännande? Kammarkonserter? Brödbak? Värsta partajen? Do tell! Kan behöva höra vad andra hittar på för skojigt!

13 kommentarer:

Lingonhjärta sa...

ÅH så mysigt det låter! Och jag visste väl att amning och läsning gick bra ihop. Har alltid misstänkt det :D

Här ska påtas i jord och badas i pool. Sen ska läsas, läsas och läsas igen. Och slappas! En del middagar också men det räknas mest till slappandet :D
Ha en underbar helg!

Louise sa...

Jag har pluggat körkortsteori... Kanske det tråkigaste i hela världen! Nu ska jag däremot läsa, spela Final Fantasy 13 och laga mat.

Cinnamon sa...

Jag är fortfarande sjuk sedan förra torsdagen, akut bronkit, så jag blir bara hemma och tar det lugnt. Kanske blir det lite läsning annars blir det väl att se någon tv-serie.

Bokomaten.. sa...

Cinnamon: Men stackare! FORTFARANDE sjuk!? Hoppas du är på bättringsvägen i alla fall! HOppas du orkar läsa eller titta på något i alla fall så att tiden går lite snabbare!:(

Louise: Nej, jag tror inte att körkortsteori KANSKE är det tråkigaste i hela världen, inget kanske med det hela alls.. Från en som pluggade teori hela förra sommaren och ändå inte klarade teoriprovet... Trots att jag tyckte att jag kunde varenda regel som fann i alla böckerna. Du har min fulla sympati!

Lingonet: BADAS!!! Åh, vill också! Fast jag vet att du har sommar nu och att det inte varar för evigt så är jag ändå avis.. Gudars.. En uppvärmd pool är högt, högt upp på prioriteringslistan om vi skaffar hus, men knappast troligt ekonomiskt.:)

Eli sa...

Låter lugnt och härligt :) As usual, så ska jag plugga. Så att jag förhoppningsvis också kan bygga bibliotek i framtiden, om ett år eller så :D

Och så tänkte jag läsa Jeanette Winterson om jag får tid, har precis börjat på Written on the Body. Så bra!

Lingonhjärta: Alltså, har du en EGEN pool? Du känner väl avundsjukan över Atlanten? ;)

Vicky sa...

Önskar dig en härlig helg med massor av bebismys! Efter alla sjukor och resor planerar vi INGENTING i helgen och det ska bli underbart :)

Mrs E sa...

Tyvärr har jag tappat läsandet under amningen, upptäckte att How I met your mother var mycket mer underhållande och enklare för min amningshjärna.

I helgen blir det lite second hand-shopping och så kommer ett gäng vänner över på middag. Kanske blir det en tripp till IKEA också, håller på att fixa till gästrummet inför nästa helg då en kompis ska komma och bo över.

Jenny B sa...

Dagens dikt för lillen, så fint! Han kan säkert höra rytmen i stroferna fastän han inte förstår orden. :)

Jag har varit på konsert och teater, men övertalat mig själv att inte gå någonstans på lördag. Bara stanna hemma och baka bröd och läsa!

Ha en fin helg, Bokomaten och alla andra!

mormor Hanneles bokparadis sa...

man kan läsa så länge barnet börjar riva i böckerna :)

Bokomaten sa...

Lider med dig, Eli. Att aldrig vara ledig, liksom.

Mrs E: Hur mycket energi har du egentligen? Du hittar alltid på så mycket så jag blir alldeles matt!=) Och imponerad!=) Hoppas jag kommer igång så småningom också men än så länge är det rätt ok att vara hemma mestadels.:)

Och apropå energi, Jenny... konsert OCH teater?? Wow, hur hann du med det? Sen konsert antar jag? Eller kanske tidig?:)

Vicky: Du förtjänar verkligen en lugn helg men så skönt att ni kom iväg ändå efter all sjuka!

Jenny B sa...

Det var konsert i torsdags och teater i fredags. :) Riktigt så galen är jag inte att jag går på två evenemang på samma dag... eller jo, det skulle jag nog kunna vara!

Eli sa...

Asch, för det mesta är det roligt i alla fall :) Men ibland undrar man hur man tänker när man väljer att plugga på 150% procent och jobba samtidigt.. En himla bra idé på pappret liksom ;)

Lingonhjärta sa...

Eli: Åh nej nej ingen egen pool. Än! För det planeras helt klart för det är ju så förbaskat långa somrar här. De är dyra dock så det kanske blir en om typ 20 år. Så min svärföräldrars får duga så länge :)

Bokomatis: Ja en uppvärmd pool är ju helt underbart härligt. Här behöver man ju aldrig värma upp dem som tur är men däremot måste de göras rent typ jämt. Men jag tänker såhär att vattenslang fungerar ju också ganska så bra. Eller vattenballonger. Om inte annat så är det roligt :D

Hoppas ni haft en ljuvlig helg!