måndag 25 februari 2013

Bokrean -hittar en del trots allt ändå

Jag går igenom bokrean och hittar en och annan godbit men tack och lov mycket färre titlar än jag brukar. När man nu har så mycket olästa böcker i hyllan så kanske FLER titlar från förra året eller året dessförinnan inte är vad man behöver. Bättre att satsa på nya boksläpp som jag verkligen vill läsa istället kanske.. NÅGRA böcker har det dock blivit ändå. Några bebisböcker och lite annat. 

Mumins bebisbok är en ren chansning för 30 pix, såg att den gick att fästa i vagnen, låter bra det.

Om jag var din hemma fru av Lotta Lundgren verkar bli årets storsäljare på rean och jag har ju tänkt köpa den i evigheters evighet, men som vegan har jag börjat dra mig för att köpa fler kokböcker som inte är direkt vegetariska eller veganska. EN del kan jag dock inte stå emot och när jag hittade den här på rean så fick den åka ner i en inköpslista.

Vanessa och Virginia av Susan Sellers kunde jag faktiskt inte heller stå emot. Det är den enda mer litterära bok jag lagt i inköpslistan. Jag ville läsa den redan när den kom, men blev inte av. Om Virginia Woolf och hennes syster, Vanessa Bell.

Stora boken om barn: att vänta och att fö: barnets första sex år går också på rean, men det är en äldre upplaga som de rear ut. Jag tror att den här versionen är från 2008 men det kom ut en uppdaterad upplaga förra året. Jag vet inte hur stor skillnad det är, kanske kan vara värt att köpa den billiga utgåvan om man vill ha den ändå.

Det finns en hel del bubblare på min lista som jag inte bestämt mig för än. Sekwa rear ut lite äldre titlar på bokus som jag velat läsa men skulle kunna köpa dem i pocket eller låna på biblioteket. Gillar verkligen formatet på deras "vanliga" böcker dock så har inte helt bestämt mig.

Efter att ha läst och älskat Timmarna av Cunningham så blev jag även nyfiken på När natten faller men även den skulle jag ju kunna låna på biblan..

Jag hittar ganska mycket på rean som jag redan läst och gillat däremot så jag tror nog att det här kan vara en helt ok rea även om jag inte hittar så himla mycket mer själv. 

11 kommentarer:

Vicky sa...

Jag tyckte bokrean var som roligast när barnen var små så du har några kul år framför dig!
Nu tycker jag jag läser det mesta jag är intresserad av när det kommer ut redan och för större barn är inte utbudet så värst inspirerande så iår blir det inget köp för mig.

Lena sa...

För mig blir det nog inte så mycket köpt. Med ca 150 olästa böcker så känner jag att jag skall hålla igen med köpandet ett tag.

Bokomaten sa...

Hehe, jag gillarj bilderböcker så har en del redan till kotten..:) Men du har säkert rätt, Vicky, fynda lite klassiker och en o annan ny högläsningsbok kan jag og göra så småningom.

Och Lena, ja har ju samma "problem".. Fr mycket oläst hemma redan. mycket av det som är på rean köpte ag när det var nytt, men inte har jag läst allt än för det...:)

mariasbokliv sa...

Pocketen har väl minst ett exemplar av "knacka på"? Ha gärna minst två eftersom pocketupplagor kan ta detta med bokslukande väl bokstavligt.

Stringhyllan sa...

När natten faller är faktiskt JÄTTEBRA.

Bokomaten sa...

Är den det, Stringhyllan? jagär rädd att i besviken efter Timmarna. indo O tyckte också att den var lite mer medioker, tror jag så blev lte skeptisk. Tänkte att det kanske är en ok jag kan låna istället. Kanske ska köpa den om jag läser den och gillar.;)

Bokomaten sa...

Och jodå, Maria, Knacka på skaffade jag för länge sedan till mig själv, höhö.;) Gllar som sagt bilderböcker själv..;) kan ha fått den som recex en gång eller så harjagskaffat den själv.

Bokbabbel sa...

Chockerar mig själv genom att bli sugen på att lägga ner Lundgrens kokbok i kundkorgen. I don't do matlagning liksom?!

Jenny B sa...

Tack för tipset om Sekwa och Om jag var din hemmafru - är inte heller köttätare men boken är väldigt lockande! Jag brukar hålla mig undan bokrean för att inte hetsshoppa böcker jag inte behöver, men så såg jag någon bok av Mo Yan. Hmm, jag får nog plocka fram plånboken i år...

Stringhyllan sa...

http://stringhyllan.blogspot.se/2012/03/by-nightfall-michael-cunningham.html Min recensiona av Cunningham

Bokomaten sa...

Tror att jag kan ha läst den rec:en när du skrev den faktiskt, nu när jag tänker efter, Stringhyllan. Ska genast in och kolla igen, dock.:)