onsdag 9 januari 2013

Unboxing bokomaten..

Visserligen fick jag lite trevliga bokliga klappar i julas, men den bästa köpte jag nog ändå själv, förra veckan! I rättvisans namn köpte jag den tillsammans med bokomaken som övertalade mig om att jag naturligtvis måste ha den här. Minns ni det här inlägget? Jajamensan, jag har köpt mig en alldeles egen "Bokomaten"-bokhylla!!! Och här kommer det: det stora unboxing-inlägget!


Först: Beviset på att det verkligen är en "Bokomaten"

Välpackad..
 
 Upphängningsinstruktioner..

 Tung att packa upp men visst är den snygg?

 Det tog sin lilla tid att få upp den på väggen dock.. inte helt lätt, trots instruktioner, vattenpass, linjaler och tumstock, betongborr och svett. Tack till Bokomaken för det mesta av arbetet..

 Som synes är den dock inte helt lätt att fylla på ett snyggt sätt.. Det tog över en timmes slit innan jag lyckades fylla den till lite mer än hälften. Antingen hamnade böckerna som på bilden eller så hamnade de på sniskan på långsidan istället. Visst, det stod att det var "enkelt" att peta in en tumstock eller liknande och peta böckerna rätt, men så himla lätt skulle jag inte vilja påstå att det var... Istället fick jag dra ut alla böcker igen nerifrån och fylla på från början igen.. Inte så lätt, nej, men snyggt när det väl blev klart!=)

Tanken är att Bokomaten ska hjälpa mig med mina hyllvärmare. Nu har jag naturligtvis en massa hyllvärmare som INTE är pocketböcker också, men man ska ju börja någonstans! Jag tänkte helt enkelt mata ut dem, en i taget, och försöka beta av. Kan inte garantera att det går, men tänker i alla fall försöka!

Egentligen ville jag fylla den med böcker i en färgskala, men det knöt sig i magen när jag skulle dela upp serier och dela på författarsamlingar (bara EN Sarah Waters? Lämna de andra i bokhyllan?? Naeee....) så ordningsångesten vann. Hu, blir nästan orolig igen när jag tänker på det.. Skulle ju bli helt kaos!

Vad tycker ni annars? Hiss eller diss? Tror ni jag kommer få läst lite fler hyllvärmare när jag kan titta på dem lite mer nu också?

14 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Gillar!

Bokomaten.. sa...

=) Visst är den snygg!=)

Hundöra sa...

Tyckte själv att det var en utmärkt idé, men så blev jag feg. För tänk om jag blir väldigt sugen på en av de pocketböcker som finns i mitten? ;)

Bokomaten.. sa...

Jag veeet! Tänkt likadant... Det finns ju en risk att jag fuskar... Ska försöka hålla mig, men i slutändan ska ju ändå lusten och suget få styra naturligtvis!

Mrs E sa...

Lite sugen själv på en sådan... Tror du får läst mer hyllvärmare nu, heja heja!

Carro sa...

Åhh, önskade mig en sådan i julklapp men tomten tyckte väl inte att jag varit tillräckligt snäll eller något ;)

Bokomaten.. sa...

Ja, den kostade sin lilla slant så därför jag tvekade rätt mycket, men i slutändan är jag väldigt nöjd!:) Kan ara så att tomten sparade sin sista till mig. Tog den sistas affären nämligen.;) just u tittar ögonen glittrande mer på själva hyllan än böckerna, men kommer igång, det tror jag nog.:)

Miriam - Schitzo-Cookies bokblogg sa...

Superfin =) ! Hoppas de hjälper att bli av/bock av hyllvärmarna ^^

Vicky sa...

Urfin!

Bokomaten.. sa...

:) tack snälla!:)

Eli sa...

Superfin!

Julia sa...

Gud så snygg! Me gusta!

Fru E sa...

Ha ha, så fin! Vad gör det om den egentligen mest är krånglig när designen är så AWESOME! :)

litteraturkvalster sa...

Åh vad mitt ha-begär satte igång. Supersnyggt!