onsdag 30 januari 2013

Just nu..

I väntan på att det är dags att virvla iväg till "tryckeriet" för att hämta hem den lille pocketen så gör jag inte mycket annat än läser just nu. Jag orkar inte gå alltför långt eftersom jag får ont i benknotorna men det gör mig faktiskt inte jättemycket. Jag spenderar gärna dagen i soffan så jag kan ha lite att skriva om även sedan när jag misstänker att jag inte kommer att ha övermycket tid för läsning. Då och då florerar det lite "Just nu.."-enkäter bland bloggarna och här om dagen hittade jag en hos enligt O. Jag modifierade lite och fyllde i jag också.

Vid sängen: Innan du föder av Anna Wilsby. Anna som i Annas profylax. Blir mer skrämd än lugnad av den boken så läser bara lite i taget.
I handväskan: Troligtvis något av Christne Falkenland, tänkte ta de av hennes böcker som blivit hyllvärmare hos mig nu.
Vid soffan: Senaste Elle, Poison Tree av Erin Kelly, Timmarna av MIchael Cunningham och Ipaden som distraheterar med twitter, andra bloggar och . 
Utmaningsbok: Dantes Den Gudomliga Komedin var ju en utmaning i Lyrans klassikerutmaning. Inte börjat på ny klassiker än, men alla böcker jag läser nu är ju hyllvärmare så ALLA böcker är ju utmaningar då jag utmanat mig själv att 2013 ska bli stora hyllvärmar-året.. 
På iPaden: Brittiska Elle, Allure och Mattidningarna VegNews och Vegetarian. 
Borde börja med: Ett par recböcker som är kvar från i höstas. De kom långt efter att de skulle komma ut och därför hann jag inte läsa dem just när de kom- Fortfarande böcker jag gärna vill läsa så kommer nog ta mig an dem också.
Läser emellanåt: Einsteins fru av Liv Strömqvist som står i hyllan bredvid datorn. Bra att ta en strip när man har en ovanligt seg sida som håller på och laddas.
På is: Leoparden av Tomasi di Lampedusa. Tänkte att jag skulle läsa den eftersom det är en italiensk klassiker, men blev ärligt talat lite uttråkad efter några kapitel så den står i bokhyllan igen.. Får se om den åker fram igen någon gång.
Längtar efter att få läsa: S J Boltons nya, Jenny Milewskis andra bok som kommer i vår, fast jag fortfarande inte läst Skalpelldansen.. Takako verkar dock faktiskt ännu bättre! Längtar också lite efter Waking the Moon av Elizabeth Hand efter att ha läst en helt översvallande rec av den hos Lingonhjärta.

6 kommentarer:

Hermia sa...

Nu när du fixat Dante så borde Lampedusa vara lätt som en plätt! Gillade mycket Leoparden...så jag hoppas du läser den senare. I gengäld borde jag kanske ta mig an Den gudomliga..

Låter som ett tufft jobb att vara förläggare, lycka till med släppet!

elisabeth sa...

superbra läsninga när man fått barn: Jesper Juuls bok Ditt kompetenta barn. Var för mig en ögonöppnare.

Lingonhjärta sa...

Jag hoppas verkligen att du kommer älska Waking the Moon lika mycket som jag nu när jag fick dit till att köpa in den :) Och Milewskis bok kommer ju också ut i år. Hurra!!

Emmas Bokhylla sa...

Har mini-pocketen kommit ännu? Kram!

Bokomaten.. sa...

Japp, nu är han här! Jag skulle ju ta en bild o skicka till dig men här har varit lite kaotiskt.;)

Lingonhjärta sa...

ÅH HURRAAA!! Grattis till mini-pocketen :D