fredag 18 januari 2013

Fab Friday



Inget är som väntans tider påstår dem och jag är väl benägen att hålla med. Inget pocketsläpp denna fredag heller, något jag måste säga att jag trivs utmärkt med. Även om jag flänger runt en hel del och fikar och träffar folk så kan jag ju ta det rätt lugnt nu också. Det är ju inte som att jobba. Jag kan läsa, göra chokladpraliner, äta chokladpraliner, kela med katterna, ta korta promenader i snön. Även om foglossningen sagt ifrån vissa dagar så pass att jag haltat fram genom snödrivorna så har jag ju mycket mer energi än när jag jobbar. Dessutom inser jag att jag aldrig kommer att läsa ut Den gudomliga komedin om jag inte gör det innan pocketupplagan kommer. Svårt nog att koncentrera sig som det är...

Så helgen ska ägnas åt mer läsande och mer umgänge! Kanske lite biofilm också. Laddningen inför årets Oscars är ju i full gång! Om ryggen håller ska jag dessutom försöka få till lite pulkaåkning! Gäller att passa på när det är snö! Och innan någon blir orolig och ilsk så ja, jag har kollat. Går alldeles utmärkt att åka pulka under slutredigeringen.

Uppdatering: Är det fler som inte kan se bilden till det här inlägget? I chrome kan jag se det utmärkt, i firefox inte alls!?

Uppdatering 2: Har nu bytt bild och den verkar i alla fall jag kunna se i både firefox och chrome. Sötrigt när saker inte fungerar..

14 kommentarer:

Mrs E sa...

Jag måste säga, det låter så skönt när du beskriver vad du ska hitta på att jag knappt kan fatt att du är i slutskedet av graviditeten. Skönt att du mår bra och kan röra dig, det gör det hela mycket trevligare.

Du gör helt rätt i att läsa Dante nu innan, förhoppningsvis kan du fortsätta läsa även när din pocket är ute men krävande böcker går bort i början.

Bokbabbel sa...

Låter som en mysig tid, och skönt att du mår bra! Härligt att kunna ladda upp med lästid och energi inför det omtumlande men underbara som ska komma!

Eli sa...

Nej men oj, det här hade jag missat. Jag anar att jag är väldigt sent ute men säger stort grattis ändå!! (och fnissar lite åt uttrycket "slutredigeringen" ;) ) Hoppas du njuter och har den bra under den lediga tiden!

Bokomaten.. sa...

Mrs E: Förstår att du hade det annorlunda i och för sig. Faktiskt. Stackare. Du måste må så mycket bättre nu!

Visst är jag trött då och då och jag orkar inte ta några jättepromenader, men att jobba tar ju musten ur en på ett helt annat sätt.

Och tack Eli!:) Varit lite förtegen så inte konstigt om du missat. Tycker det är oerhört skönt med ett ställe där jag bara får prata litteratur istället eftersom folk har en tendens att inte kunna prata om annat än pocketsläppet med mig i övrigt..

Och jag hade inte insett att Dan Browns nya bok som kommer i maj ska utgå från Dante så misstänker att han kommer att vara väldans i ropet i sommar. Ser man hur trendig man kan vara utan att veta om det...;)

Jenny E. sa...

Du frågade om man kunde se bilden till inlägget. Nej, jag kan inte se den och jag har Chrome. Märkligt när bilder och sådant trilskas med en.

Hoppas du får en lika skön tid när pocketupplagan har tittar ut. ;)

Bokomaten.. sa...

Gaaah, nu blir jag ännu mer frustrerad!:( Störigt som den det här. Tror jag ska byta bild och se om det hjälper.

Bokomaten.. sa...

Efter att ha bytt bild kan jag i alla fall se den själv i både chrome och firefox.. Störigt ändå..

Lingonhjärta sa...

Det låter helt fantastiskt mysigt! Och pulka under slutredigeringen har jag både hunnit fnissa över och bli lite avis på. SÅ underbart :D Så njut njut njut! :D

Bokomaten.. sa...

Hehe, fullt med kottar och deras föräldrar därute så vågar mig inte riktigt ut i snön än, håller mig tills jag får vara ifred, dvs efter mörkrets inbrott..;) Snö är ju det enda vi har att komma med, vädermässigt, som kan matcha din sol och värme Lingonhjärta. Hoppas SÅÅÅ att det håller i sig tills det är dags för vår.

Eli sa...

Det kan jag förstå! Och nu förstår jag också vad du menar med "pocketsläppet", tack för dagens andra fniss! :D

Jag läste min sista Dan Brown för några år sedan, han får inga fler chanser ;) Däremot funderar jag på att läsa om Den gudomliga komedin, den är en sådan bok jag verkligen tror att jag har läst en gång men som jag inte minns något av. Eller så har jag inte läst den utan bara pratat en massa om den på littveten. Blir onekligen lockad av beskrivningarna från helvetet!

Jenny B sa...

Jaså, var det så här nära i tiden som pocketsläppet väntades? Spännande, spännande!

Om du har tid, så har jag utmanat dig på en stil-övning. Hoppas att du tycker det är roligt!

Stilövning

Förresten, jag har Firefox och kan se den fina bilden.

Bokomaten.. sa...

Eli: Ja, Helvetet är onekligen ett riktigt helvete... skärselden är lite mjäkig i jämförelse.. ett väldigt änglasjungande på latin och höviska böner om nåd. Men har inte kommit så långt än i ärlighetens namn. Är förvånad över hur många som verkar ha läst den Gudomliga komedin ändå för den är verkligen inte lättillgänglig..

Och Dan Brown.. ja, vad ska man säga. Jag lär få läsa den ändå nu, men har bara läst DaVinci-koden annars innan. Tyckte den var helt ok men förstod verkligen inte den hysteri som utbröt.

Jenny: ÅÅH, vad roligt! Ska genast titta in! Och jo, höll ju på det hela så länge som möjligt.:)

Det mörka tornet sa...

Men oj! Har visst också missat att det är bebis på G!! Grattis! Nu sja du absolut ligga i soffan och äta praliner!!

Fru E sa...

Vad härligt att du orkar njuta trots foglossning och andra plågor (det brukar vara rätt svårt att sova mot slutet..?)! Pulkaåkning gör säkert susen för att skynda på saker och ting.:-) Önskar dig lycka till med allt du har framför dig, om jag inte hinner säga det fler gånger. Du ska veta att jag tänker mycket på dig. Stor kram!